Week2&3:Surfers paradise, Brisbane, Noosa & Fraser - Reisverslag uit Agnes Water, Australië van Linsey Pouw - WaarBenJij.nu Week2&3:Surfers paradise, Brisbane, Noosa & Fraser - Reisverslag uit Agnes Water, Australië van Linsey Pouw - WaarBenJij.nu

Week2&3:Surfers paradise, Brisbane, Noosa & Fraser

Door: Linsey pouw

Blijf op de hoogte en volg Linsey

08 Oktober 2014 | Australië, Agnes Water

De tijd zo gaat snel, ik heb amper tijd om m'n blog bij te houden. Maar hierbij mij update van de afgelopen geweldige weken.
Laatste avond in Byron dachten we dat we een perfecte deal hadden gemaakt met 2 Franse jongens. Hun zouden namelijk de volgende dag ook naar Gold Coast gaan en we mochten met hun mee rijden! Telefoonnummers uitgewisseld en wij helemaal blij! Maar volgende dag waren ze raar genoeg niet te bereiken, dus dat werd alsnog een bustticket kopen jammer genoeg...
Toen kwamen we tegen de avond in Gold Coast (Surfers Paradise) aan en we liepen meteen tegen een probleempje op. We hadden namelijk niks van te voren geboekt..... Tot nu toe aldoor goed gegaan, maar blijkbaar was het schoolvakantie en is het elk weekend druk in surfers paradise. Dus alles was vol en we wisten niet waar we heen konden! Daar stonden we dan om 8 uur am, na 2 uur gezocht te hebben voor een slaapplaats. Onder het zoeken kwamen we een aardige man uit Engeland tegen. Hij zag aan ons dat we niet wisten waar we heen moesten en vroeg of hij kon helpen. Toen kregen we een telefoonnr van iemand voor als we echt niks konden vinden. Na even getwijfeld te hebben, hebben we dit nummer toch maar gebeld. Dit bleek een neef van de man die we tegen kwamen te zijn, hij had een hotelkamer gehuurd en had 2 slaapbanken over. Hij kwam via de tel heel aardig over, verder zei hij dat hij de kamer kon laten zien en dat we later zelf konden beslissen of we daar wilde overnachten. We vertrouwde het eigenlijk wel! En anders moesten we in een van de duurste hotels overnachten... Hij kwam ons ophalen bij tramstation en vertelde ons dat hij er 2 maanden verbleef. De kamer zag er goed uit en we mochten zelfs gratis wassen. Dus onze dag kon niet meer stuk! We waren zo blij!!
Die avond hadden we meteen een bus voor de volgende dag geboekt naar Brisbane. Dus we hebben eigenlijk niet van veel surfers paradise gezien, maar ik denk dat ik nog wel terug kom voordat ik aussie verlaat! Hier hebben we natuurlijk wel weer veel van geleerd. Ga nooit naar een grote stad zonder te boeken! Gelukkig waren we met z'n tweeën en zijn er hele vriendelijke mensen op aarde :) het was achteraf een grappig avontuur!
Aangekomen in Brisbane zochten we eerst ons hostel op, later die dag hebben we inkopen gedaan en lekker gechilled in het hostel. Volgende dag hebben we s' ochtends een citywalk gedaan. Brisbane is een mooie stad met veel zakenlui en aardig wat hoge kantoorgebouwen. Niet zo veel te beleven, op 1 ding na dan; dat is heerlijk genieten op het gemaakte strand aan de rivier in south bank. Voor kinderen is er ook een heel waterparadijs gemaakt, erg leuk om te zien. S' Middags zijn we op zoek gegaan naar een campervan. Was toch wel lastig om een goedkope organisatie te vinden. Uiteindelijk bleef er maar één organisatie over. Omdat we van Brisbane naar Airlie beach willen gaan, konden we alleen voor Wickedtravels kiezen. Bij andere organisaties moesten we helemaal tot Cairns een busje huren en dat wilden we liever niet! Volgende dag definitief onze Van voor 2 weken geboekt; van 1 oktober tot 14 oktober kunnen we gaan en staan waar we maar willen :) Best wel spannend en we hadden er echt veel zin in! Laatste dagje brisbane gingen we met een groepje van het hostel naar het strand, erg gezellig en lekker bijgekleurd. S' Avonds gingen we met z'n alle naar een echte backpackers club, Down under genaamd. Heel fijn gedanst tot in de late uurtjes! Volgende dag uitgecheckt, onze opvallende campervan opgehaald, terug gereden naar hostel om onze dikke backpacks op te halen. Daar nog even gekookt, mensen gedag gezegd en toen eindelijk vertrokken. Wat is dat een fijn gevoel zeg, zoveel vrijheid, zo veel anders dan de greyhound!
Onze campervan is trouwens niet de meest luxe versie die er is, zo heeft de auto het al zwaar als we een klein heuveltje op moeten. Maar dat maakt niet uit, het is super grappig en echt avontuurlijk!
Eerste avond in campervan hebben we geslapen op een parkeerterrein langs de weg. Tweede avond op een primitief campingje in Caboolture. Een lief klein dorpje mettt een kleine kaasfabriekje. Daar volgende dag even kort een kijkje genomen en natuurlijk de kaas geproefd. Conclusie; Nederlandse kaas is veel beter:) maar wel leuk om te zien! Daarna zijn we doorgereden naar Noosa. Een erg toeristisch dorpje is dat zeg, het was dan ook erg moeilijk om een parkeerplaats te vinden. Het leek net Egmond aan Zee midden in de zomer. Noosa heeft een mooi strand en een leuk centrum! Die dag hebben we een kajak voor 4 uur gehuurd om zo de Noosa river op te gaan. Was erg gave omgeving! Tegen avond door gereden om op zoek te gaan naar onze gereserveerde campingsite, zo'n 20 minuten van Noosa af. Het werd al aardig donker, dus werd ook steeds lastiger om de juiste wegen te vinden en natuurlijk geen lantaarns te bekennen. Na aantal keer gevraagd te hebben, kwamen we uit bij een scout camp Coolooa in the middle of know where! Wat een avontuurlijke ervaring was dat!
Zaterdag moesten we in Rainbow beach zijn, omdat vanuit daar de volgende dag de Fraser eiland trip begon. Fraser island is het grootste zandeiland (120km bij 15km) van de wereld! Om 16 uur was de briefing over de komende drie dagen. Totaal gingen er 68 mensen met de drie daagse trip mee. Bij de briefing werden we erg gewaarschuwd voor alle gevaren die op het eiland bevinden. Zoals; haaien, slangen, spinnen, auto ongelukken. Maar we moesten vooral opletten op dingo's. Deze dieren lijken lieve honden, maar zijn in werkelijkheid best gevaarlijk en kunnen je zo killen! Uiteindelijk viel dat allemaal reuze mee, geen een gevaarlijk dier gezien. Maar ik geloof wel dat je op het eiland wel moet uitkijken voor moeder natuur. Dag 1 begon vroeg; nadat de auto ingeladen was en een hele uitleg van 4x4 autogebruik gegeven was, gingen we opweg. Onze groep bestond uit 8 personen: Duits koppel, Engels koppel, 2 Canadees en Engels meisjes en wij twee. Ik begon met rijden, het was erg gaaf om in zo een dikke 4weeldrive te rijden. Het gaf echt een kick! Van Rainbow beach gingen we met Ferry naar Fraser's. Tegen middag kwamen we aan bij het grootste verzamelpunt van het eiland, het centraal station. Daar lekker geluncht, daarna doorgereden naar Lake Mckenzie. Daar fijn gezwommen en daarna naar het kamp waar onze tent stond. Super gelachen met de groep! We moesten namelijk ook een stuk over een hele erge hobbelweg en toen reed toevallig het Katy, Engels meisje. Maar ze was best klein dus kon niet heel goed zien waar we reden, verder waren haar autorijskills ook niet al te best. Dus er zijn wel aardig wat hoofden gestoten tegen het plafond, maar we hadden in ieder geval veel lol! S' Avonds goed gekookt met hele groep en gezellig bij kampvuur gezeten. Dag 2 naar Champagne Pools (soort watertje, tussen rotsen, tegen strand aan) en het Indian head (één van de twee grote rotsen op het eiland) uitkijkpunt geweest. Super gaaf uitzicht! S' Avonds heerlijk geBBQt en spelletjes gespeeld, de avond eindigde in een spontane beachparty! We gingen met 2 jeeps naar het strand, boxen keihard en erg gezellig gedanst (ook heel grappig met de gids haha). Dag 3 was de laatste dag, dus na ontbijt alles eerst opgeruimd en daarna voor het laatst op pad met de jeeps. Na een 40 minuten walk kwamen we aan bij Lake Wabby. Dit is een groot meer met een enorme berg zand ervoor. In het water zaten allemaal kleine visjes die je huidcellen opeten. In Nederland ook wel bekend als Drfish, maar hier gewoon helemaal Gratisss :) Daarna lekker wraps gegeten op het strand en toen was het alweer tijd om terug te gaan naar het vaste land. Op terugweg kwamen we nog in een ogenblik een enorme schildpad tegen op het strand. Jammer genoeg gingen we zo snel voorbij dat foto's maken niet mogelijk was. Hetzelfde met de dolfijnen op de Ferry, die waren ook te snel om te fotograferen. Terug op vaste land was er nog een afterparty, leuke afsluiting met de groep. Maar wij waren best moe dus zijn niet tot de late uurtjes gebleven. Misschien wel goed, want volgende dag (vandaag) moesten we weer een stuk rijden. Ik zit nu heerlijk in ons busje op weg naar Agnes water. Daar kan je namelijk heel goedkoop surfen :) We wisselen trouwens elke dag van chauffeur, vandaag is het Sjuul haar dag. Verder is het alweer een heerlijk dagje, 31 graden en geen wolkje aan de lucht. Genieten dus. Wat ik zo bijzonder van dit land vind is dat het lijkt of elk uur weer een ander soort landschap voorbij komt, het is nooit saai om uit je raam hier te kijken!
Ohja WiFi is vaak lastig om te ontvangen, ik moet er vaak veel voor betalen en dan is het vaak niet eens goeie WiFi. Dus dat wordt even wachten met skypen totdat ik goede gevonden heb. Heel veel liefs, dikke kussen en groetjes van mij!

• 08 Oktober 2014 - 13:49

Nans Henny Jesse En Britt:

klinkt gezellig daar zo met al die feestjes.
    geniet van de temperatuur en mooie weer, dat is hier nu over hoor. Het eten ook goed te doen daar?
    gave bus hebben jullie hoor! jullie lijken wel een stel hippies.

heel veel plezier x ons

• 08 Oktober 2014 - 15:12

Anneke Swart:

Lieve Linsey,
    Fijn om weer even wat te horen, zo denk ik dat jullie volop genieten met het "bussie"
    Ziet er gaaf uit, foto gezien via nancy die hier toen was. Wat is het een mooi divers land hé.
    Wij hebben nu wat regenachtige dagen met ook veel wind, dus jullie missen niks, alleen de kermis dan.
    Hele dikke kus van Pap, Mam, Jonno.XXXXXXXXXXXXX

• 08 Oktober 2014 - 18:49

Tam:

hee lins, agnes water dat is bij town of 1717 laatste stukje great barrier reef, je kunt daar duikenbij lady musgrave island, alleen de heenweg daar naar toe kan hobbelig zijn met de boot, ik was tenminste kot..misselijk.bij airly beach heb je the white sunday islands van bovenaf erg mooi, vind het rrg leuk al jullie avonturen te lezen, groetjes Tam

• 08 Oktober 2014 - 23:14

Aim:

Geweldig reisverhaal weer zusje!!! :D
    Veel liefs
    Je Zus

• 08 Oktober 2014 - 23:47

Anna :

Lins! Echt super leuk om je blog te lezen! Zooo gaaf dat jullie zo'n busje hebben gehuurd, je kan dan gaan en staan waar je wilt, lekker avontuurlijk! Australie klinkt geweldig :) geniet er nog van! Xxx

• 09 Oktober 2014 - 22:54

Ada:

Hai lieve Lins,
    Fijn dat je toch even de rust kon vinden om zo'n lekker lang blog voor het thuisfront te schrijven. Was weer even meegenieten, dikke kus voor jou en Sjuul! Liefs Her, Sas en Ada

• 20 Oktober 2014 - 13:22

Linsey Pouw:

Bedankt voor de lieve berichtjes allemaal! Nans, we voelde ons soms ook wel hippies haha. Eten is hier nog wel te doen, jammer genoeg minder lekker dan in Thailand. Maar je kan niet alles hebben hea :) en tam Whitsundays was van bovenaf toch even iets te prijzig voor ons, maar bedankt voor de tips! Veel liefs aan iedereen! Xx