Week 2 & 3: Queenstown, Milford Sounds, Wanaka. - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Linsey Pouw - WaarBenJij.nu Week 2 & 3: Queenstown, Milford Sounds, Wanaka. - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Linsey Pouw - WaarBenJij.nu

Week 2 & 3: Queenstown, Milford Sounds, Wanaka.

Door: Linsey pouw

Blijf op de hoogte en volg Linsey

23 December 2014 | Nieuw Zeeland, Dunedin

Ik heb GESKYDIVED!!!! Dit was een spontane actie in Queenstown. Eigenlijk zou ik alleen gaan bungeejumpen omdat dat al heel lang op m'n verlanglijstje stond, maar Coen ging voor de 2de keer in NZ springen en hij had al heel wat verteld hoe gaaf het wel niet was. Dus het leek mij ook zo tof om boven de bergen te springen. Daarom zijn we 14 december uit het vliegtuig vanaf 15.000 feet gesprongen. Wauwieeeee! Dat was enorm geweldig! Tot nu toe hooguit het beste, mooiste en leukste wat ik heb meegemaakt tijdens mijn reis of eigenlijk tijdens mijn hele leven volgens mij. Op de hoogte waar we sprongen was het best koud, je kreeg helemaal van die rookwolkjes bij uitademen. Verder was het eigenlijk op 16.000 feet, want het gebied waar we sprongen was al 1000 feet boven zeeniveau. Erik ging op dezelfde dag paragliden. Ook super gaaf lijkt mij toen hij achteraf zijn ervaring deelde. Het was een super dag met strak blauwe lucht en een fel zonnetje. Alles was perfect! Toen ik was geland moest ik gewoon een traantje laten van geluk. Zoo blij was ik! Tijdens ik sprong schreeuwde ik eerst heel even, maar daarna was ik helemaal stil van het uitzicht. Ik wist gewoon niet hoe ik dit kon verwoorden. Nu nog steeds niet. Ik kan één ding zeggen; ik raad dit aan iedereen aan!! Vooral om het op deze locatie en omgeving te doen. Dus mensen als je ooit nog op reis wilt, ga dan naar Nieuw zeeland. Mooiste land wat ik tot nu toe heb gezien!
In Milford Sounds hebben we een bootcruise geboekt. Daarmee maakten we een tocht tussen de fjorden. Ongelofelijk mooi weer! Top weer en lekker dagje gehad.
De dag erna hadden we in het divide gebied de summiteit key wandeling gedaan. Aardig zwaar en ook nog een best warme dag. Maar boven op de berg had je een super uitzicht over de hele vallei. In de verte zag je allemaal bergen met witte toppen en ook nog een aantal meren. Was zeker de moeite waard! Na de wandeling kwamen we aan bij een camping en namen we meteen een duik in het Lake. Best koud maar echt heerlijk! Daarna was het tijd voor een pastatje. Heel fijn aan het water gegeten en met een lekker muziek naar zonsondergang gekeken. Op zo een moment als dat denk ik echt heel vaak: "wat tref ik het toch allemaal, ik ben zo blij met dit leven."
De dag erna even langs de autoverhuurbedrijf gereden, want onze bumper zit los en het wordt steeds erger. Is niet onze schuld, dus voordat het voor grotere problemen ging zorgen vonden we het wel slim om ff te laten checken. Gelukkig deden ze helemaal niet moeilijk en konden we zo weer doorrijden. Daarna verder gereden naar Wanaka. Daar een mooie wandeling naar Rob Roy gletsjer gemaakt. In tegenstelling tot de twee andere gletsjers was deze gletsjer gelukkig wel imposant en erg mooi.
Voordat we aankwamen bij het begin van de wandeling, moesten we eerst over een onverharde weg. We moesten midden door een weiland vol met schapen. En het grappige was dat ze allemaal tegelijk moesten plassen en schijten toen wij langs kwamen.
Na de wandeling weer terug naar Wanaka. Daar hebben we even een chill dagje gehad. Eerst naar bibliotheek voor het opladen van alle electronica en dingen regelen voor het gevolg van mijn reis. Verder ook nog jurk gescoord voor kerst en oud&nieuw. Savonds naar de film geweest. Volgende dag gingen we op weg naar Catlins forest. Dit is een gebied langs de kust met mooie plekken, waar het regenwoud de kust bereikt. Zo is hier aardig wat wildlife te zien. Het verbaasde mij hoeveel sommige gedeeltes van de route mij aan NL liet denken. Omdat soms de weg heel recht was en aan beide kanten weilanden vol met schapen of koeien stonden. Maar het volgende moment zat je weer tussen de grote heuvels. Dus was het NL gevoel meteen weer weg. We hadden stiekem wel iets meer ervan verwacht van the Catlins! Mooie kustlijn gezien, geen wildlife gezien jammer genoeg. Maar verder wel op een toffe camping geslapen vlak bij het strand.
Nu zijn we weer terug in Queenstown om daar kerst te vieren. Verder ga ik voor kerst ook een keer bungeejumpen. Hoe is het daar in Nederland? Al aardig koud aan het worden?

  • 23 December 2014 - 08:33

    Tam:

    Hee Lins,
    Ik doe een hoop maar om zo maart uit een vliegtug te jumpen dat weet ik niet zo hoor ;-)
    Hier waait het al een week lang en het zijn natuurlijk de donkerste dagen van het jaar.
    We zijn net mollen, met donker naar het werk en met donker weer naar huis, je zou bijna in winterslaap gaan.
    Dat mis je dus allemaal, erg he!
    Maar overmorgen is het Kerst en das ook wel weer erg gezellig met alle lichtjes aan, gezelligheid en leukker eten en drinken.
    Ik wens jou vanaf het koude kikkerlandje dan ook hele fijne feestdagen in je nieuwe jurk en een heele gezellige jaarwisseling, Liefs, Chris, Tam en Barreltje

  • 23 December 2014 - 09:33

    Marcella:

    Lieve linss!! Ik vind het zo gaaf en leuk vior je dat je je zo gelukkig voelt! Ik wil ook zeker een keer skydiven en inderdaad dan in nz!! Het is bijna bizar wat je allemaal voor verschillende landschappen ziet!! Lijkt wel alle landen in het klein bij elkaar;) het is hier inderdaad donker dat je je bed niet uit wil komen... lieve lins ik wil jou een mega gezellige kerst wensen en een gelukkig nieuwjaar! Geniet er lekker van!! En volgende jaar gaan we samen weer het nieuwe jaar in:) dikke kuss

  • 23 December 2014 - 16:34

    Cees.kager:

    hallo wereldreizigster
    Dit is niet normaal hoor wat jij allemaal meemaakt .
    Ooit weer terug in Holland haal jij voor alles je neus op .
    Bungyjumpen...springen ...ongelooflijk .
    Wat zijn wij dan simpel bezig .
    Het pleit echter wel degelijk voor je dat je het enorm waardeert .
    Vanuit een stormachtig Egmond alvast fijne Kerst .
    Ome Cees en Tante Agie .

  • 23 December 2014 - 21:52

    Annekeswart:

    Lieve jongste dochter Linsey,
    Wat maak je weer enorm veel mee in Nieuw-Zeeland.
    Super Gaaf allemaal. Het is hier storm -achtig en de kortste dag
    hebben we net achter de rug. Wij wensen jouw en de jongens fijne
    gezellige feestdagen in Queenstown. Wij vonden het in 1982 een gezellig stadje.
    Geniet nog lekker van je grote trip met een hele dikke kus van ons
    Mam, Pap en je broer Jonno.XXXXXXXXX

  • 24 December 2014 - 19:36

    Ada:

    Hai die lieve Lins,

    Wát 'n belevenis dat skydiven!!!! Lijkt me ook 'n geweldig gevoel geven! En wat zie je toch veel van de mooie Nieuw-Zeelandse natuur.
    We zullen je gezelligheid en lach morgen missen bij het gezamenlijke kerstmaal, maar jij geniet daar in Queenstown!
    Liefs en dikke x-her,sas, ada

  • 25 December 2014 - 12:03

    Aimy :

    Zusjeeeee,
    Fijne kerst en O&N in Queenstown!! Doe ff een fotootje van je jurkje appen hé!
    Straks hebben we kersteten met de Swartjes, leuk zeker maar het zal weer een moment zijn dat ik je wel ga missen zeg!
    Verder gaat ie hier wel lekker hoor. Van de week wezen rijden met Britt. Flink veel wind dus Femmie en King hadden er zin in.
    Geniet ervan zusje!

    Liefs en dikke kerstzoen,
    Aim

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linsey

Actief sinds 18 Aug. 2014
Verslag gelezen: 252
Totaal aantal bezoekers 13271

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2014 - 12 Februari 2015

Mijn grote trip

Landen bezocht: