Week 4; kerst, oud&nieuw in Queenstown - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Linsey Pouw - WaarBenJij.nu Week 4; kerst, oud&nieuw in Queenstown - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Linsey Pouw - WaarBenJij.nu

Week 4; kerst, oud&nieuw in Queenstown

Door: Linsey pouw

Blijf op de hoogte en volg Linsey

06 Januari 2015 | Nieuw Zeeland, Auckland

Na de Catlins zijn we doorgereden naar Mount Cook. Dit is de grootste berg van nieuw zeeland. Wel 3593 meter hoog! We sliepen in het dal voor het gebergte en de volgende dag gingen we een wandeling van 3 uur maken. Alleen halverwege ben ik terug gegaan, omdat het zo zwaar en steil was. Ik was denk ik gewoon kapot moe van het reizen denk ik. Daar baalde ik wel van, maar soms moet je gewoon naar je lichaam luisteren, voordat er ongelukken gebeuren.
Na Mount Cook gingen we spontaan naar de oostkust. We hadden helemaal niet het plan om dan al daar naar toe te gaan. Maar we hadden geen zin om terug te gaan naar Queenstown. En sowieso zijn plannen er om gewijzigd te kunnen worden. Toevallig stopte we onderweg bij een informatie centrum, daarbij was een winkel waarbij men verse zalm verkocht. Het zag er zoooo lekker uit, waardoor we geen nee konden zeggen tegen een lekker stukje. Savonds hadden we dan ook een lekker stukje zalmmoot bij de noodles. Eindelijk weer eens een beetje descent eten. Want dat mis ik wel van thuis, een goeie maaltijd. Onze variatie bestaat namelijk nu alleen uit pasta, noodles en rijst. Dat komt voornamelijk omdat we geen koelkast hebben, dat maakt het lastig om een proper maaltijd voor elkaar te maken.
Op weg naar Dunedin kwamen we langs Moeraki. In Moeraki hadden we bolders. Stelde niet zo veel voor, ondanks dat het wel DE toeristische attractie van het dorpje was. Dus snel maar doorgereden.
Dunedin is een echt leuke stad, met een gezellig centrum! We kwamen aan en gingen meteen op zoek naar pinguïns. Niks gevonden! Wel een zeeleeuw en rare vogels die wel op pinguïns leken. Verder hebben we bier gedronken en chill gezeten in het park. Later op de middag zijn we Marlous en Kim tegengekomen. De jongens kennen Marlous van Australian Backpackers en Kim is een goeie vriendin van haar waar ze samen met reist. Savonds erg gezellig gegeten samen en lekker een kaartspelletje gespeeld aan het water. We sliepen in de McAndrews bay in Dunedin. Officieel mocht je daar geen tent opzetten, maar wij deden het toch. Kim en Marlous hadden een mooie campervan en wij zette onze tent pas heel laat op en waren van plan om de volgende ochtend op tijd uit bed te gaan. Maar dat hebben we wel geweten dat we daar niet mochten staan. Want om 5.55 uur in de ochtend werd er voor onze tent een paar keer geschreeuwd: THIS IS NOT A CAMPINGGROUND!! You are ruining it for everyone!! I'll be back in 5 minutes and you will be gone!! Wij schrokken daar echt wel wakker van en sprongen uit bed. Binnen 5 minuten hadden we de hele tent al ingeladen en reden snel weg. Na een half uurtje zijn we terug gekomen om op de meiden te wachten. Daarna samen verder gereden om ergens op een rustig plekje met z'n alle te kunnen ontbijten. Erg geschrokken en een hele ervaring rijker, maar achteraf kunnen we er wel om lachen. De felle mevrouw, die ons wakker maakte, heeft er wel voor gezorgd dat we geen boete van de politie kregen. Dus misschien moeten we maar blij zijn dat ze ons had gewekt. Voortaan maar niet op verboden plaatsen staan.
Na Dunedin gingen we weer terug naar Queenstown om daar kerst te vieren. Op kerst avond hebben we heerlijke wraps voor ons zelf gemaakt. We stonden op een mooie camping ground waar we eerder ook al stonden. Normaal zou wraps geen bijzondere maaltijd zijn geweest. Maar voor ons was het verrukkelijk! Het was zo fijn om weer verse groente, sla en vlees te eten! We leegte namelijk al 2 weken als vegetariërs. Het was een bijzondere en mooie kerstavond. We zaten lekker van het zonnetje te genieten met een goed muziekje op de achtergrond. Ik had niet echt het kerstgroet te pakken. Maar was wel heel blij dat ik het zo ook eens mee heb kunnen maken.
Eerste kerstdag gingen we spontaan BBQen bij een vriendin (Lonneke) van Marlous. Haar ouders hadden hier namelijk een huisje waar ze al een tijdje verbleef. Het was eigenlijk te mooi om waar te zijn toen we daar aankwamen. Het huis had een enorm geweldig uitzicht op het meer van Queenstown! Het was super mooi weer en we zaten lekker de hele avond heerlijk op het balkon te BBQen. Totaal een ander gevoel om het zo in de hitte te vieren. Maar in principe kwam het op hetzelfde neer, met z'n alle bij elkaar en genieten maar! Het was zoo gezellig!! Echt super leuke dag. We zijn Lonneke ook erg dankbaar voor haar gastvrijheid. Savonds nog lekker wezen stappen in de Winnie's in de stad. Volgende dag heerlijk uitgebrakt en een filmpje in de bioscoop gepakt. Omdat we nog zo veel vlees over hadden van de BBQ zijn we gewoon weer wezen BBQen. Geen straf om te doen :) verder joinde er ook nog twee andere Nederlandse vrienden van Lonneke. Was echt een TOP kerst!
Na kerst hebben we een dag gepaintballd in Cromwell. We zaten in een groep met 15 mannen die een vrijgezellenfeest hadden. Ongeveer meer dan de helft van de groep was al aardig aangeschoten, dus makkelijk om te raken. Best spannend & echt super leuk om te doen!
29 december ging ik met Coen bungee jumpen. De Nevis bungee jump is de grootste van nieuw zeeland, we zijn dan ook maar liefst van 134 meter gesprongen!! Super gaaf!!! Helemaal niet zo eng eigenlijk! Het gevoel is zo bizar. Ben heel blij dat ik het gedaan heb. Het stond Namelijk al een tijdje op m'n verlanglijstje. De twee dagen daarna hebben we niet zo veel gedaan, beetje gechilled, uit geweest en van het weer genoten.
Oudejaarsdag hebben we heerlijke oliebollen gebakken in het hostel. Het waren niet de beste, zoals die van mam, maar je kon de liefde proeven. Verder regende het zo ongeveer de hele dag, dus we konden wel huilen... Vooral omdat we bedacht hadden om de hele avond lekker in het park door te brengen. Jammer genoeg was dat niet het geval. Verder viel het vuurwerk een beetje tegen. Maar het was evengoed een hele leuke avond! Op een gegeven moment stonden we in een publieke wc met z'n 6en helemaal los te gaan. Dat was echt super grappig! Daarna nog even naar de Winnie's. Die ging alleen al dicht om half 3, dan hadden we echt niet verwacht. En als de klap op de vuurpijl hebben twee uur gewacht op een taxi. Ook al zat niet alles mee, ik heb erg genoten van de hele avond!

• 06 Januari 2015 - 07:54

Annekeswart:

Lieve Linsey,
    Ontzettend blij weer met jouw verhaal. Genieten dat doe jij!!
    Dikke kus Pap, Mam en broer Jonno

• 06 Januari 2015 - 08:03

Nans:

zag er wel spannend uit hoor dat bungeejumpen! hoe is het weer daar?
    ben het hier zo zat donker en koud. maarrrrrr over 2 weekjes (zaterdag 17 jan vertrek) zitten we ook weer lekker in de warmte. dan vliegen we naar Thailand! hebben er zoooooo een zin in.
    kids vinden het helemaal niet leuk dat ze niet mee mogen.
    wat zijn de rest van je plannen?
    geniet er nog van he!!!
    dikke kus van Henny Nans Jesse en Britt xx

• 06 Januari 2015 - 08:42

Linsey Pouw :

Ik ga nu met Coen en drie andere gasten het noorder eiland doen. Super leuk nans! Veel plezier!! Lekker weertje daar denk! Dikke kus

• 08 Januari 2015 - 16:28

Cees En Agie Kager :

Halloo Linsey
    Weer met veel plezier je belevenissen gelezen .
    Wat je allemaal meemaak grenst aan het ongelooflijke .
    Vooral de sterke verhalen over wat je meemaakt en ook het mooie weer .
    Hier is het niet echt winter maar relatief warm en stormachtig .
    Het komende weekeinde hebben we o.a. de halve marathon en beter weer
    zou niet mistaan .
    Voor de komende tijd nog veel plezier en tot slot alsnog een
    gelukkig en gezond 2015 .
    Groetjes

• 08 Januari 2015 - 22:37

Ada:

Hai lieve Lins,

Het was weer even genieten met het lezen van je reisverslag, fijn dat je gedaan hebt wat al lang op je bucket-lijst stond. Je moet er wel lef voor hebben om zo diep te springen!!!!
    Vond het ook heel fijn om je even op skype te zien en horen vertellen.
    Dikke kus x-Her, Sas en Ada

• 09 Januari 2015 - 22:06

Aim:

Lief zusje,

Leuk verhaal weer zeg! Veel plezier verder op het noorder eiland!!
    Hoor dat je de 27ste thuis komt :D :D Beterrrrrr

Liefs