Week 5: Christchurch/Picton/Auckland/Coromandel - Reisverslag uit Tauranga, Nieuw Zeeland van Linsey Pouw - WaarBenJij.nu Week 5: Christchurch/Picton/Auckland/Coromandel - Reisverslag uit Tauranga, Nieuw Zeeland van Linsey Pouw - WaarBenJij.nu

Week 5: Christchurch/Picton/Auckland/Coromandel

Door: Linsey

Blijf op de hoogte en volg Linsey

14 Januari 2015 | Nieuw Zeeland, Tauranga

Christchurch is een lastige stad. Door de aardbeving van 2011, staat alles nog volop in de stijgers. Hierdoor konden we het centrum niet eens vinden. Verder hebben we niet veel gedaan in Christchurch. Daarna zijn we door athurs pass naar de westkust weer gereden, omdat we dachten dat dit een mooier weg was om weer terug te gaan. Onderweg nog gestopt bij Pancake Blowholes. Dit zijn super aparte stenen waar allemaal zeewater met groot geweld tussendoor stroomde.erg gaaf om te zien. Vanuit daar hebben we een lange tocht verder gemaakt naar Picton. Daar moesten we namelijk de volgende ochtend ons vroeg (half6) melden voor de Ferry naar het noorder eiland. In Picton verbleven we op een luxe camping met een heerlijke douch. 4 uur het wekkertje omdat we nog een half uur moesten rijden ook.. Die dag hebben we in totaal ongeveer 600 km gereden. Dat was een lange rit met veel geslaap en muziek geluisterd. Maar we waren wel op tijd om de auto weer in te leveren.
Nadat we geen auto meer hadden, verbleven we voor 2 dagen in Auckland. Het was een lekker hostel en we hebben die dagen even alles op we rijtje weer gezet. Opnieuw een auto gehuurd, gewassen en andere dingetjes geregeld. Verder kwamen er ook 2 jongens uit nieuw zeeland aan en zijn we met hun twee avonden gezellig wezen stappen! Na de dagen Auckland zijn we met z'n 5en naar het noorden vertrokken. De groep bestond uit Jeroen, Paul en Erik in één auto en Coen en ik in een andere gehuurde auto. Jeroen en Paul zijn vrienden van Coen en Erik en hebben in 1 dag een auto kunnen weten te kopen (geen idee hoe, maar wel fijn omdat we nu wel extra snel uit de stad konden). Super gezellig met 4 boys, voelde me wel een beetje one of the guys!
Eerste avond samen stonden we op een mooie camping. Lekkere flauwe grappen, bier en veel gekaart! Volgende dag hadden we een aantal leuke dingen op de planning staan. Namelijk de caves, een mooie walking route en waterfalls. De grotten waren best wel de moeite waard. Bij de eerste grot gingen we meteen met z'n alle erin. Was indrukwekkend om te zien! In het donker kon je allemaal glowwormen zien. Onderweg, diep in de grot, kwamen we ook een een hele familie tegen met allemaal kleine kinderen. Was wel mooi om te zien dat die kinderen helemaal enthousiast waren en niet eens bang ofzo! De 2de en 3de grot waren ook samen met de gehele omgeving erg mooi om te zien! Na de grotten was de walking trek aan de beurt. Dit stelde niet veel voor, dus gingen we meteen door naar de watervallen. Dat was wel een beetje een tegenvaller. Ik denk dat dit vooral komt doordat ik al zoooo veel mooie watervallen gezien heb, ik ben eigenlijk gewoon iets te verwend geworden.
Na waterval op zoek naar de volgende camping. Deze bevond zich in Kaikohe.
Derde en meteen ook de laatste dag met de boys gingen we helemaal naar het noordelijkste puntje van het noorder eiland. Het was een mooie dag en erg leuk. Eerst het mooie uitzicht bewonderd en daarna wezen zandboarden. Was super gaaf! Dat ging harder dan ik had verwacht :) helemaal onder het zand gingen we op zoek naar een plaats waar we konden douchen. We kwamen uiteindelijk uit bij een afgelegen camping dat erg rustig was. Het was een chille avond. Volgende ochtend afscheid genomen van Erik, Jeroen en Paul. Wat een toffe gasten zijn dat zeg! Mooie tijd met hun gehad!! Daarna doorgereden naar Pukekohe, daar woont namelijk Theo, een kennis van Anneke de waard. Bij hem verbleven we één nacht in zijn mooie huisje. Theo is een erge lieve en aardige man, samen met z'n vriendin Vo was het erg gezellig. We aten als avond eten een heerlijk broodje kroket. Dat was echt genieten! Zo fijn om weer iets goeds uit Nederland te eten. Heel fijn om weer een goeie douche te nemen een in een lekker bed te slapen. We werden echt verwend als gasten. Savonds nog even Nederlandse TV gekeken. Voelde net alsof ik weer thuis was. Daarna de route verder gepland, we kregen nog een aantal goeie tips van Theo. Heel handig! Ik ben Theo en Vo dan ook erg dankbaar voor hun gastvrijheid!
Daarna zijn we verder door gereden naar Coromandel. Dit is echt een mooie stukje van het noorder eiland om door heen te rijden. Het schijnt dan ook het mooiste vakantiebestemming te zijn van Nieuw Zeeland. We zijn helemaal naar het puntje gereden, Fletcher bay. Wauw wat een geweldige weg was dat zeg! Daar hebben we een wandeling van 3 uur gemaakt. Aardig wat mooie fotootjes geschoten en lekkere pannenkoeken gebakken! Op de terugweg hadden we wel een beetje pech. Onze achterbak is namelijk kapot gegaan. Waarschijnlijk doordat we hem dicht deden en er zat wat tussen, precies op de opening. Hij kan nu niet meer dicht, dus we hebben tot nu toe het met tie-rips vastgemaakt. We hebben een nacht overnacht in een Lodge in Coromandel. Daar konden ze ons niet helpen met de auto, dus zijn we vandaag langs een automonteur geweest in Tauranga. Als het goed is kan hij ons morgen helpen door een nieuw erop te zetten. Erg balen, maar niks aan te doen. Kan gebeuren! Hopelijk kunnen we weer snel verder.
Verder is het misschien wel handig om te weten. Ik kom eerder thuis! Ik vlieg namelijk nu 26 januari ipv de 10de van feb. Nu ben ik de 28ste van januari al thuis! Dit heb ik zo verplaatst omdat ik in een hele korte tijd al heel veel gezien heb van beide eilanden. Verder is m'n geld erg snel erdoorheen gegaan, waardoor het mij slimmer leek om eerder thuis te komen. Het liefst zou ik hier nog willen blijven, maar ben ook wel benieuwd naar thuis. Ik had nog wel tot de 10de hier kunnen blijven, maar dan had ik waarschijnlijk de laatste week niet zo veel gedaan.
Ik ga sowieso, als ik thuis ben, meteen weer sparen voor m'n volgende grote reis!!

• 14 Januari 2015 - 13:55

Tam:

Heeeeei Lins,
    Weer leuke verhalen en wat kom je nu al weer snel naar huis toe zeg, nog maar 2 weekjes zeg!
    Kan me voorstellen dat je meteen weer wilt sparen voor de volgende reis, maar deze heb je tenminste al in the pocket! geniet nog met volle teugen down under en kom ons dan vermaken met je reisverhalen en foto's,
    liefs Tam

• 14 Januari 2015 - 19:17

Annekeswart:

Hoi lieve Linsey,
    Wat weer een leuk verhaal en ja het gaat nu toch wel snel.
    Morgen is Sasja jarig en Jesse en over twee weken ben jij thuis.
    Jonno had al jouw vluchtgegevens. Ook leuk dat je langs Theo ging met zijn lieve vriendin Vo.
    Coromandel is zeker een mooi stukje Nieuw-Zeeland.
    Dikke kus van ons. Pap, Mam en broer Jonno.

• 15 Januari 2015 - 22:46

Ada:

Hai die lieve Lins,

Fijn hoor weer 'n reisverhaal van je! Thanks! Ga 'm weer lekker uitprinten en weer even genieten.
    Ja, je hebt zovéél gezien/gedaan/genoten dat je spaargeld er wel 'n beetje door heen zal zitten. Je hebt wel 'n SCHAT aan mooie beelden en herinneringen daarvoor in de plaats! Zie je de 28e! Dikke xx-her, sas, ada