Week 6&7: Tauranga/Rotorua/hobbiton/Te Kuiti/waito - Reisverslag uit Waitomo Caves, Nieuw Zeeland van Linsey Pouw - WaarBenJij.nu Week 6&7: Tauranga/Rotorua/hobbiton/Te Kuiti/waito - Reisverslag uit Waitomo Caves, Nieuw Zeeland van Linsey Pouw - WaarBenJij.nu

Week 6&7: Tauranga/Rotorua/hobbiton/Te Kuiti/waito

Door: Linsey pouw

Blijf op de hoogte en volg Linsey

25 Januari 2015 | Nieuw Zeeland, Waitomo Caves

In Tauranga moesten we nog één dag langer wachten. Dat was wel erg jammer, maar gelukkig kunnen we nu weer verder. Verder hebben we voor het eerst een hitchhiker meegenomen. Ze reed met ons een paar uur mee. Het was een heel lief meisje uit Taiwan, erg met haar gelachen!
Na lang genoeg in Tauranga geweest te zijn, zijn we doorgereden naar Rotorua.
Daar wilde we het liefst naar de modderpoelen, maar het was best duur. Er waren ook nog heel veel andere dingen te doen in Rotorua. Dus we hebben uiteindelijk gekozen voor raften! Dit omdat we van de grootste waterval af zouden gaan en omdat je gratis foto's erbij kreeg. Bij de vorige keer in Tasmanië kregen we dat niet. We hadden al een erg leuke ervaring gehad en wilde het wel graag nog een keer doen! Dus daar gingen we dan voor de tweede keer. We kwamen daar aan en werden al meteen begroet door een aantal chille gasten. Na een aantal minuten wachten gingen we naar de rivier op zo'n 10 minuten van de ontmoetingsplek. Onze boot bestond uit een ouder stel uit Canada (65j), Duits meisje Anna, onze guide en wij met z'n tweeën. Het grappige was dat van het oudere stel was de man, Stan, een beetje bang. Dus hij vroeg alles wel twee keer en wilde alles goede weten van te voren, maar z'n vrouw zat volop te genieten!
Het was echt super gaaf! Best een ruige rivier. We gingen ook zelf zwemmend van een waterval, dat was echt grappig. In totaal waren er drie boten en het was een erg gezellige middag!
Na Rotorua gingen we door naar Matamata. Dat is het dorpje waar vlakbij hobbiton zich bevindt. Voor de mensen die dat niet weten, hobbiton is gemaakt voor de films lord of de Rings en the hobbit. Eerst vonden we het iets te duur, namelijk 75 dollar voor 3 uurtjes, waarvan maar 1,5 met de guide was en de rest van de tijd zat je in een bus. Maar uiteindelijk toch besloten om wel heen te gaan omdat je hier toch nooit meer zou komen. Bij deze tour voelde ik me weer helemaal een typische toerist. We werden een beetje behandeld als domme koeien, maar het was wel erg leuk om allemaal te zien! Vooral hoe ze het allemaal zo opgezet hadden. Het jammere was alleen dat er zo enormmm veel andere toeristen rond liepen! Maar ik kan dit in ieder geval weer afvinken van m'n to-do list. Na de Tour kreeg iedereen nog een drankje in the green dragon, ik nam lekker een appelcider! Smaakte goed :)
Na Hobbiton zijn we meteen doorgereden naar Te Kuiti. Daar zaten namelijk heel toevallig Paul en Jeroen. Dus konden we nog mooi een avond samen doorbrengen. Was weer een gezellige avond met veel kaarten, lekkere drankjes en muziekiess. Volgende ochtend vroeg op en naar de Waitomo Caves gereden. Coen wilde graag namelijk de glowwormen zien en ik was er ook wel benieuwd naar.
Bij de caves hadden we een Tour geboekt en kregen met een grote groep een rondleiding in de grotten. Was best gaaf! Wel alweer erg toeristisch, maar ook wel begrijpelijk want het was wel uniek. Vooral het laatste stuk in een bootje onder de grond in het water met allemaal lichtgevende wormen boven ons was wel spectaculair.
Vanuit de caves hebben we de weg naar de kust een stuk doorgereden om de marakopa watervallen en een natuurlijke brug te zien. Was zeker indrukwekkend allemaal. In de tussen tijd was het al een uurtje of half 3 en we moesten nog helemaal terug rijden naar Auckland. Omdat we de volgende dag de auto vroeg moesten inleveren.
We hadden goed doorgereden en ondanks dat we even in de file stonden kwamen we rond half 8 aan in de stad. Daar ff een hosteltje geboekt en de auto goed geparkeerd. Het was zaterdagavond, dus nog even een fijn dansje gewaagd in 'Lenin', leuke club met goeie muziek! Volgende dag was het souvenir-zoekdag, hele stad doorgeslenterd. Daarna nog even ergens goed gegeten, vooral omdat het Coens laatste dagje was. Volgende dag afscheid van Coen genomen. Ik heb een super leuke tijd gehad met hm! Echt een top reismaatje! Thanks!
Nog maar een weekje te gaan en dan ben ik weer thuis :)

• 25 Januari 2015 - 09:40

Annekeswart:

Hoi Lieve Linsey,
    Wat heb je weer ontzettend veel gedaan deze laatste week.Volgens ons heb je een super leuke tijd gehad met deze jongens. We zijn op Schiphol a.s. woensdag JIPPIE DE PIPPI.
    Hele dikke kus Pap en Mam XXXXXXXXXX

• 25 Januari 2015 - 19:52

Ada:

Hai die lieve Lins,

Wát weer 'n mooie dingen beleefd en gezien!!!! Zie je volgende week, dikke kus x-her,sas en ada