Eerste week: Bangkok, Mae Sot en Umphang - Reisverslag uit Mae Sot, Thailand van Linsey Pouw - WaarBenJij.nu Eerste week: Bangkok, Mae Sot en Umphang - Reisverslag uit Mae Sot, Thailand van Linsey Pouw - WaarBenJij.nu

Eerste week: Bangkok, Mae Sot en Umphang

Door: Linsey pouw

Blijf op de hoogte en volg Linsey

26 Augustus 2014 | Thailand, Mae Sot

Wat een bizar land is Thailand! Het begon eigenlijk al meteen bij de autorit van vliegveld naar m'n hostel. Chaos en vuilnis overal! Het New road guesthouse in Bangkok was een eenvoudig verblijf maar was goed genoeg om 2 nachten te verblijven. Ik kwam daar 2 Deense jongens tegen waar ik 2 dagen mee ben opgetrokken, overigens zat het hele hostel vol met Denen vanwege een bekende Deense reisorganisatie die daar gevestigd was.
Eerste dag; even de omgeving bekeken en naar het grootste overdekt winkelcentrum van zuid Oost-Azië (volgens mij) met Deense jongen bezocht. Was blij dat hij mee was, want moest nog even de weg vinden en uitzoeken hoe het Thais geld werkte. Tweede dag; een dagtrip met guide van hostel gekozen waarbij we met een longtailboot door een gedeelte van Bangkok gingen en we eindigde met een rondleiding in het koningspaleis. Wat een verschil! Sloppenwijk ranzig en alles op elkaar en het Paleis was enorm en reusachtig mooi. Even wennen dus. 'S avonds uiteten geweest in Chinatown. Erg gezellig en heerlijk gegeten! Daarna nog ff de weg kwijt geraakt, maar er was gelukkig een lieve tuktuk meneer die ons in de stortende regen weer veilig thuis bracht. Derde dag ging ik zelf op pad. Eerst wat regelen voor de duikcursus op Koh Tao en daarna een fietstocht maken, opgezet door een Nederlander (genaamd Co van Kessel). Dat was echt super leuk! Ik kwam op plaatsen waar je anders nooit zou komen. Door allemaal kleine steegjes en allemaal Nederlanders, dus lekker makkelijk Nederlands praten :) tijdens de tocht heb ik sprinkhanen en wormen geproefd. Best lekker krokant eigenlijk! Dus zeker een aanrader, wel eerst ff frituren voordat je het thuis ga proberen. S'avonds 8 uur gingen we, ik samen met Mark en Signa (beide Deens), met een luxe VIP bus naar Mae sot om vanuit daar verder de echte jungle in te gaan. 3 dagen Bangkok was voor mij ook genoeg! Ik vond al die mooie tempels al steeds meer op elkaar lijken. Het echte avontuur kon beginnen!
We werden opgehaald van busstation door ene mister T., bleek uiteindelijk een hele aardige man te zijn. Het heerlijke eten stond al klaar bij aankomst, sowieso was alles erg goed geregeld en op tijd ook! Daarop volgende een 5 uur durende jeep-rit, gezamenlijk met allemaal locals, met welgeteld 1.219 u-bochten onderweg. Gelukkig van tevoren gewaarschuwd dus hadden we reistabletjes ingenomen. Wauw wat een mooi en groen landschap zeg! In Umphang hadden we een mooi klein gezellig huisje met z'n drieën, wel man/vrouw apart (heel belangrijk in Thailand). Volgende dag zijn we vroeg vertrokken wegens een vol schema. Eerst 4 uur raften, daarna lopend verder naar ons eerste bestemming, een camping vlak bij de waterval. Raften zelf stelde niet zo veel voor, maar omgeving was geweldig! We hadden 2 gidsen, Mai (Engelssprekend) en Nhong (of Simon was ook goed). Daarna 10km gelopen, dat was een aardige klim. Maar goed vol te houden met genoeg water en drijfnatte kleren! Totaal hebben we 28 km in 3 dagen afgelegd, lekker work-out en goed voor the body! Na nachtje amper geslapen te hebben in een tent met keihard matras in jungle vol met geluiden, gingen we de volgende dag naar de Thi Lo Su waterfall. Dit is de grootste waterval in zuid Oost-Azië. Onvoorstelbaar mooi! Heerlijk gezwommen en daarna verder gelopen naar een lokaal dorpje. Onderweg nog Buffalo's, enorme spinnen/kevers/mierachtigen, slangen/gekko's en super mooie vlinders gezien (heb geprobeerd om er een paar te fotograferen voor je pap, maar foto's volgen nog). Ook een paar onbekende en vage dieren tegengekomen! Bij aankomst schrok ik best wel van het feit hoe hun daar leefde, zo primitief en ouderwets had ik het niet verwacht. Overal liepen kippen, varkens en lag vuilnis. Halve hutjes tussen de blubber. Wat wel opviel was dat bijna iedereen blij was! Dit is natuurlijk de normaalste zaak van de wereld voor hun. Wat de gids vertelde is dat de koning wel voor iedereen gratis medicijnen en een zonnepaneel (alleen voor licht) regelt. Dit dorpje telt 350 inwoners, 1 dokter, 1tv en een
Klein schooltje. Iedereen leeft daar van het boeren leven.
Laatste dag stond olifanten rijden op het programma. Daar keken we alledrie eigenlijk wel naar uit, maar het pakte toch anders uit dan we gedacht hadden. We zaten lekker aan het ontbijt toen 2 enorme olifanten opeens naast onze verhoogde hut verschenen. Nog niks aan de hand, wij snel alles gepakt en daar gingen we dan op pad. Mark alleen, met olifantrijder natuurlijk, voorop en signe en ik daar achteraan. Onze reisbegeleiders liepen met ons mee. Uiteindelijk werd het pad volgens ons echt onbegaanbaar, maar volgens de rest was dit heel normaal! Verder was het niet echt een comfortabele rit. Na 2 uur ben ik er naast gaan lopen in de blubber. M'n kont kon het niet meer aan. Filmpje komt nog, dan begrijpen jullie het zeker beter!
Bij aankomst laatste lekkere lunch gekregen en toen de bumpy ride weer in de bewoonde wereld terug.
Wat heb ik aan deze geweldige trip overgehouden? Meer dan 30 muggenbulten, super mooie natuur gezien, een heel andere kijk op de locale Thaise bevolking en nog meer respect voor mijn eigen mooie leventje thuis!

  • 26 Augustus 2014 - 18:24

    Jet:

    Goed om te lezen dat het goed met je gaat Lins!
    Ben benieuwd naar de foto's! X

  • 26 Augustus 2014 - 18:51

    Nancy:

    Wauw je begint goed zeg!!! Gaaf he dat het allemaal zo anders is! Je bent daar zo aan gewend hoor. Hoe vind je het eten?
    Geniet van alles xx henny nans jesse en britt

  • 26 Augustus 2014 - 19:22

    Piet En Elly:

    Wouw wat een ervaringen al in een paar dagen. Je geniet dat, klinkt in ieder geval door je verhaal heen. En Thai mensen lachen altijd Linsey. Nee zeggen doen ze ook niet. Maar wel heel behulpzaam. Geniet en doe volgende week de groetjes aan Co en Meaw van ons. Zo leuk dat je bij hem langs ga. Hij zal het ook heel leuk vinden.

  • 26 Augustus 2014 - 20:03

    Tam:

    Lieve Lins, wat schrijf je leuk zeg! Ik kan me de dingen die je verteld levendig voor me halen, je moet weten ik ben beelddenkend en ben daar ook geweest en zie het allemaal weer helmaal voor me! Ben nu al weer benieuwd naar alle volgende verhalen! Liefs Tam

  • 26 Augustus 2014 - 20:04

    Agiekager:

    hoi linsey
    prachtig wat je in die korte tijd al gezien heb
    geniet er van
    cees agie

  • 26 Augustus 2014 - 20:06

    Hanny:

    Super gaaf joh lins. Wat een ervaringen en dingen mee gemaakt na een week.
    Ben benieuwd naar al je volgende belevenissen. Have fun
    xxx

  • 26 Augustus 2014 - 20:18

    Ed Ith:

    <3 LIEFDE wat fijn dit te lezen. en wat zul je het fijn hebben.
    MEAN dit lezen maakt me toch echt wel lichtelijk jaloers, en ik wil snel skypen, wil dit soort verhalen met je gezicht erbij horen hoor. super fijn te lezen en ga verder nog veel harder genieten.

    X

  • 26 Augustus 2014 - 20:25

    Mama En Papa:

    Hoi lieverd,
    Super wat je allemaal mee maakt ook fijn dat we even telefonisch contact hadden, met genoegen je verhaal gelezen en we kijken alweer uit naar het volgende verhaal. Geniet van deze mensen in deze cultuur.
    Wij houden van jouw. Dikke kus XXXXX

  • 26 Augustus 2014 - 20:44

    Aim:

    Lief zusje,
    Yessss eindelijk het eerste mooie verhaal :) lekker veel heb je al meegemaakt zeg!!
    Super vet! Ben nu al benieuwd naar je volgende avontuurtjes!
    Veel liefs xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx x xxxxxxxxxxxxxxx

  • 26 Augustus 2014 - 22:20

    Jooske:

    He Lins,
    Wat leuk om wat over je avontuur te lezen!
    Heb genoten van je verhaal en kijk uit naar de foto's en de komende verhalen.
    Liefs Joos

  • 26 Augustus 2014 - 22:42

    Sandra:

    O lins,het begint al goed, die beesten zijn voor mij niet te bedenken. Ik ga toch gewoon naar portugal.
    Wel veel gedaan joh, zwaarder dan werken bij ons daar ben ik van overtuigd. Zet hem op heb respect voor jou, heeeeeel veel kusjes van ons.

  • 27 Augustus 2014 - 00:01

    Willem En Marjan :

    Lieve Lins, wat een avontuur joh! Daar droom ik ook nog van samen met Willem op een olifant maar dan wel in Egmond-Binnen,dat snap jij natuurlijk wel.
    Leuk hoor te lezen wat je allemaal meemaakt in korte tijd, als je zo doorgaat heb je straks aan het eind van de reis een avonturenboek wat je niet had willen missen! Pas goed op jezelf en geniet ervan!
    Groetjes en een lekkere dikke klapzoen van ons !

  • 27 Augustus 2014 - 00:01

    Willem En Marjan :

    Lieve Lins, wat een avontuur joh! Daar droom ik ook nog van samen met Willem op een olifant maar dan wel in Egmond-Binnen,dat snap jij natuurlijk wel.
    Leuk hoor te lezen wat je allemaal meemaakt in korte tijd, als je zo doorgaat heb je straks aan het eind van de reis een avonturenboek wat je niet had willen missen! Pas goed op jezelf en geniet ervan!
    Groetjes en een lekkere dikke klapzoen van ons !

  • 27 Augustus 2014 - 00:21

    Sjuul:

    Echt super gaaf allemaal!
    Door dit te lezen kan ik al helemaal niet meer wachten totdat ik eindelijk ook mag!!

  • 27 Augustus 2014 - 19:30

    Ada:

    Hai lieve Lins, net 'n goede week weg en dan al zóvéél gezien en beleefd, fijn dat je ons met dit verslag mee laat genieten, dikke-x

  • 29 Augustus 2014 - 21:13

    Linda:

    Hoi Lins, ik heb je verhaal nog maar eens voor de tweede keer gelezen want van de week zat ik met mijn gedachten bij een ander grietje! Ik hoop dat je door de ergste cultuurshock heen bent en nu vol kunt genieten van alles wat op je pad komt en hoe het leven er daar aan toe gaat. Wij zijn plaats vervangend op reis zo door jouw verhalen, alleen nog een paar mooie foto's erbij!
    Ik hoop van de week ook van Sjuul meer te horen ik ben erg benieuwd. Ze is gelukkig goed aangekomen en morgen begint haar tocht door Thailand. Ik wens je nog veel mooie momenten en duikplezier volgende week. groetjes John Linda en fb-loze Lieke. X

  • 31 Augustus 2014 - 22:26

    Marian Duinmeijer:

    Hoi Lins,

    Had je laatst gesproken dat je voor een half jaar ging reizen. Leuk om je verhalen te lezen, je hebt al veel beleefd in deze weken. Blijf vooral genieten!!!! groetjes van ons allemaal.

    .

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linsey

Actief sinds 18 Aug. 2014
Verslag gelezen: 490
Totaal aantal bezoekers 13292

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2014 - 12 Februari 2015

Mijn grote trip

Landen bezocht: