Week 8: Great Ocean road & Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Linsey Pouw - WaarBenJij.nu Week 8: Great Ocean road & Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Linsey Pouw - WaarBenJij.nu

Week 8: Great Ocean road & Melbourne

Door: Linseypouw

Blijf op de hoogte en volg Linsey

18 November 2014 | Australië, Melbourne

Wat ben ik heerlijk tot rust gekomen in Adelaide! En toen stond de Great Ocean road op de planning. Tot voor deze tour had ik aldoor erg geluk gehad met de tourguides. Maar nu viel het een beetje tegen... Tourguide Brian was wel aardig, maar hij was niet echt enthousiast en vertelde een beetje saai. Gelukkig was de groep wel leuk, dus dat maakte al een heleboel goed! De eerste dag van de Tour hebben we veel gereden. We gingen in één stuk door naar de Grampians. Dit is een mooi national park tussen Adelaide en Melbourne! Het is één jaar geleden dat er een grote brand is geweest en in 2006 is zelfs 1/3 van het hele gebied verbrand. Hierdoor zag je erg goed verschil tussen bepaalde gebieden. Erg zonde maar was zeker interessant om te zien!
We zijn gestopt bij de Mackanzie waterfalls. Wat een verschil met de watervallen in Cairns. Daar was namelijk alles helemaal groen om de watervallen heen en hier is het nog aardig kaal en leeg vanwege de brand. Maar de waterval op zichzelf was wel echt mooi! Savonds verbleven we in caravans met dormrooms. Net voordat het donker werd kwamen alle Kangaroos in hele groepen tevoorschijn. Ik heb van heel dichtbij mooie foto's kunnen nemen! Verder overdag nog een zwarte wallaby voorbij zien gaan, echt leuke beesten om te zien!
Volgende dag aardige zware wandeling gedaan in Wonderland range, met als eindpunt een pinnacle. Alweer een prachtig uitzicht. Je kon een foto maken van jezelf op het randje van de rots. Dat was toch wel aardig hoog! S' Middags door gereden naar "The Great Ocean Road". Eindelijk zag ik de zee weer, na 2 weken in het binnenland gezeten te hebben. Weer heel iets anders dan ik al heb gezien. Het was echt weer fijn om het geluid van de golven klotsen tegen de rotsen te horen. De zee verveeld nooit! Aan het einde van de middag zagen we de de 'Londen bridge' en de 'twaalf apostelen'. Twee verschillende rotsen aan de kust van de zee. Jaren geleden zaten ze nog vast aan het vaste land, maar door verschillende redenen zijn ze los gebroken van het land en zijn ze nu een toeristische attractie geworden. Maar ook best logisch, want het is echt indrukwekkend! Verder is het hier trouwens weer een stuk kouder, dus ff wennen weer! Maar dat is wel goed, dan kan ik me alvast voorbereiden op Nieuw Zeeland.
Laatste dag hebben we de Great Ocean road afgemaakt, onderweg aantal keer gestopt voor wat mooie fotomomentjes! We stopte in een schattig kleine dorpje (waar ik de naam van kwijt ben) voor een goeie laatste lunch. Aan het einde van de dag kwamen we aan in de stad Melbourne. Bij aankomst kreeg ik al meteen de indruk dat het ECHT een grote stad is. En ook alweer wat kouder jammer genoeg.. Iedereen werd bij hun eigen hostel afgezet. Ik bleef als een van de laatste over en hoopte dus niet dat ik helemaal buiten de stad zat met m'n hostel. Maar dat valt zeker mee, ik zit in de suburb St. Kilda. Daar verbleef ik voor 2 nachten in 2 verschillende kamers, omdat er aldoor maar net 1 bed vrij was voor 1 nacht. De derde nacht was in het weekend en was het hele hostel helemaal vol geboekt. Dus ik ging voor 1 nacht naar ander hostel en daarna ging ik weer couchsurfen bij een meisje voor 2 nachten. Dus lekker van 'hot naar her' gereisd in deze grote stad. Niet heel fijn, maar zo kreeg ik wel de hele stad te zien :).
Verder heb ik de free-Tour in de city gedaan. Dit was erg leuk! Veel gezien in een korte tijd. De gids van de Tour was een heel spontaan 23-jarige meisje die hier was opgegroeid en heel trots was op haar stad! De hele organisatie van de free Tour bestond uit vrijwilligers en aan het einde kon je haar dan ook een donatie geven als je vond dat ze het verdient had. En ze vertelde zeker erg leuk, dus kreeg daarom ook wel een goeie tips! Echt een leuk initiatief :) Verder ben ik een middag naar het strand geweest. Het was alleen best koud (17 graden ong). Dus ik ging al snel op zoek naar iets warms binnen. Toen ben ik (op aanraden van de gids van de free Tour) bij een erg leuk restaurantje langs geweest voor dinner. Dit restaurantje, Lentilas As Anything, is ook opgezet door vrijwilligers en je kunt kiezen uit een paar vegetarische gerechten. Dan kun je, na het eten, zoveel betalen als je denkt dat het eten waard was. Weer zo een super leuk idee van iemand die dit heeft opgezet. Het is eigenlijk ontstaan vanuit studenten etentjes en het is nu al internationaal bekend. Echt super tof!
Dag daarna, zaterdag, ging ik naar een Spanisch festival. Hier kon je Spaanse lekkernijen proeven en de salsa proberen op echt goeie salsa muziek. Leuke sfeer en lekker even rondgeslenterd! Ik kwam op terugweg een spontaan vintage marktje bij een school in Fitzroy tegen. Ik zag al overal van die hippe mensen rondlopen en was echt in de alternatieve buurt beland. Maar de markt was erg leuk even een kijkje te nemen! Verder heb ik ook een super chille 5dollar warme trui gekocht voor in Tasmanië en Nieuw Zeeland. Goed koopje en ben er erg blij mee :)
Ik weet trouwens niet wat ik heb met kaartjes, maar het is nu al de 2de keer in 2 city's dat ik m'n metro/tram kaart kwijt ben geraakt!! Super dom natuurlijk, dus voortaan maar beter opletten...
Zondag avond was er een couchsurfevent georganiseerd. Ik ging daar met een andere couchsurfer (Matej) heen, die verbleef namelijk ook bij dezelfde host. Het was bij een bowlingcentrum; je kon hier voor 6 dollar een biertje bestellen en meteen een rondje gaan bowlen. Was echt een gezellig avondje en heb dan ook aardig wat leuke mensen ontmoet! Na een 1 rondje gebowld te hebben, gingen we ook lasergamen met de hele groep. Heel grappig en het was zeker een geslaagd avondje!
Maandag heb ik een heel eind door de stad gelopen en heerlijk een boek gelezen in het park. Verder hostel geboekt en op zoek gegaan naar de Aldi voor een goedkope tent. Geen resultaat jammer genoeg... Savonds had ik afgesproken met m'n host, Miranda, en Matej. We gingen lekker uiteten bij Lentilas As Anything. Laatste avond bij Miranda was een fijn chill avondje.
Nu zit ik weer voor 1 nacht in het allereerste hostel in st. Kilda. Dan zit ik alweer een week in Melbourne en vlieg ik donderdag 21 nov naar Tasmanië met Sjuul en Coen. Zin in!!!
Ik zit trouwens nu op de helft van m'n gehele reis. Dus nog maar 3 maandjes en dan ben ik weer thuis :)

  • 18 November 2014 - 07:53

    Edith:

    Je geniet alleen maar zo te lezen. Heerlijk al die tijd aan jezelf!! En nog veel lekkerder over 3 maanden ben je weer thuis!!! Woohoooo

  • 18 November 2014 - 09:12

    Yvonne:

    He Lins! Leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt.. je hebt al veel gezien en je hebt nog 3 maanden. Geniet van alles wat je ziet en pas hoed op jezelf! Kus

  • 18 November 2014 - 19:48

    Annekeswart:

    Lieve Linsey
    Genieten na weer een heel leuk verhaal, wat jij allemaal mee maak.
    Ja, je zit op de helft, maar je krijg Tasmanië en Nieuw-Zeeland nog.
    Daar krijgen we nog volop over te horen, maar pas goed op{vooral op treinkaartjes}.
    Wij houden ontzetten van jouw. Pap, Mam en JP XXXXXXXXXXXXXX

  • 18 November 2014 - 21:56

    Ada:

    Hai lieve Lins,

    Ha lekker weer 'n reisverhaal van je!!!! Print 'm uit en ga 'm lekker lezen in bed xx-Ada

  • 19 November 2014 - 13:12

    Aim:

    Zusjeeeeee!
    Oeh bijna naar Tasmanie leuk Lins, goeie vliegreis straks weer!
    Melbourne klinkt als een gezellige grote stad. ik had nog niet gereageerd op je Adelaide, Outback en Alice Springs verhaal, maar wat vet zeg. Het avontuur en en dat je heel erg aan het genieten bent springt ervan af!! Zo te horen wel een flink hoogtepuntje van je Grote Reis:) Heb je alweer een nieuwe camera op de kop getikt eigenlijk of je eigen kunnen laten fixen?
    ik mis je wel echt hoor zusje. Van het weekend lekker in Egmond een dagje met de paardjes bezig geweest, in mijn eentje een rondje met Fem gemaakt en toen besefte ik me hoe graag ik dat weer samen met jou wil doen! Maar nog even 3 maandjes wachten.. En gelukkig wel tussendoor je reis van dichtbij meemaken door deze mooie reisverslagen van je!

    ik kijk dus weer uit naar je verslag over Tasmanie. Geniet ervan zusje

    Liefs

  • 20 November 2014 - 14:28

    Nienke:

    Hai Linsey, leuk om nu ook je blog te lezen :-)
    Had ik maar geweten dat je van bed naar bed moest hoppen, ik had een 2-persoonskamer.. Was wel gezellig geweest! Heel veel plezier in Tasmania!!
    Groetjes,
    Nienke

  • 22 November 2014 - 00:52

    Linsey :

    Goedemorgen-middag-avond, wij hebben geen idee hoe laat je deze mail leest? Wij komen uit Egmond-Binnen je weet wel - die gekke paarden mensen van de Vennewatersweg. Wij lezen regelmatig jou verhalen en wij kijken onze ogen uit wat je allemaal beleef-meemaak-onderneem-tegenkom enz. Het is een REIS van jou leven. Wij zullen dit niet nadoen, want het is ongelofelijk wat jij meemaakt. Onze RIETO doet goed zijn best in de koersen ( 2-1-5-3 ) te Duitsland, hij spreekt de taal vloeiend.
    Maar wij kijken ook naar 2015 om jou weer in onze armen te sluiten want we zijn toch je peet ouders.
    Dus hou God voor je ogen en .........................................

    Groeten de hr. W. te E.
    mevr. M. te E.
    Ps. i.v.m. belastingdienst

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linsey

Actief sinds 18 Aug. 2014
Verslag gelezen: 257
Totaal aantal bezoekers 13289

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2014 - 12 Februari 2015

Mijn grote trip

Landen bezocht: