Week 3: Koh Tao, Koh Samui en Krabi. - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Linsey Pouw - WaarBenJij.nu Week 3: Koh Tao, Koh Samui en Krabi. - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Linsey Pouw - WaarBenJij.nu

Week 3: Koh Tao, Koh Samui en Krabi.

Blijf op de hoogte en volg Linsey

10 September 2014 | Thailand, Krabi

Laatste dagje op Koh tao was erg fijn. Lekker gezond met Sjuul en Floor en 's avonds gezellig uiteten met z'n drieën.
Elke week lijkt er ook wel iets niet even leuk te zijn. De eerste week was dat al meteen op de eerste dag in Bangkok. Toen stond ik namelijk in de hondenstront, omdat ik zo erg m'n ogen uit keek en natuurlijk niet op de grond lette.
De tweede week was dat de boze taxichauffeur waar ik al over verteld had.
En de derde week is het een klein scooter decadent op de laatste dag in Koh Tao. Waardoor ik 4.800 baht (114 euro) moest dokken. Ik had namelijk per ongeluk een klein beetje te veel gas gegeven toen ik van een aantal stilstaande scooters weg wilde rijden. Dus ik stootte per ongeluk zachtjes tegen 1 aan. Hierdoor was er een krasje van hoogstens 5 cm verschenen... Binnen 2 sec stond de Thaise eigenaar van de scooter voor m'n neus. Hij had meteen mijn scootersleutel gepakt, zodat ik niet zomaar weg kon rijden. Na een heel gedoe, kwam het erop neer dat ik 2 keuzes had. Of naar politiebureau gaan of de front faring betalen. Ik baalde als een stekker natuurlijk, maarja het is gebeurd en ik kan het jammer genoeg niet terug draaien. Ben benieuwd wat er de laatste week in Thailand gaat gebeuren...

Aangekomen op Koh samui kom ik heel toevallig het Duitse stel van de duikcursus tegen! Blijkt het dus dat hun in dezelfde bungalows verblijven als waar ik wil verblijven. Wat New hut genaamd is, een heel mooi plekje aan het strand. Elke ochtend als ik wakker werd keek ik, tussen 3 palmbomen, uit op de zee. Super mooi en helemaal niet zo duur!
In totaal ben ik 4 nachten op Koh samui gebleven. Ik heb daar eerlijk gezegd niet zo veel uitgevoerd. We (Deens meisje Signe en het Duitse stel) hebben 1 dag de scooter en zijn naar de grandpa and grandma rocks geweest. Dit zijn een grote groep met keien/rotsen aan het strand en eentje lijkt er op de genitaliën van een man (oftewel opa) en dan andere op een vrouw. Heel apart en ook wel grappig! Er kwamen veel toeristen hierop af om er samen mee op de foto te gaan, ik vond het zelf niet zo bijzonder. En verder hebben we de big Budda gezien en nog 2 tempels. Ik heb de afgelopen weken enorm veel tempels gezien en ze beginnen nu wel erg op elkaar te gaan lijken... Dus voor mij geen tempels meer :)

Het is hier trouwens ook heel normaal om met z'n drieën op een scooter te rijden. Dus ik ging samen met Stephan en Alena het uitproberen. We gingen zondagavond m'n z'n drieën op 1 scooter naar de lokale avondmarkt, om daar wat aparte lokale specialiteiten te proberen. Was erg gezellig en heb heel wat 'nieuwe' dingen gezien en geproefd. Zoals de ingewanden van een kip (gebraden op speciale wijze, erg lekker), worst waarvan we het dier niet weten (maar was heerlijk), knoflookbrood (maar het leek op een spons), octopustengels (geen idee hoe je dat precies noem, maar was best taai). Verder zagen we; kleine vogels, kikkers, enorme vissen, hele varkens, joekels van krabben en kreeften klaar gemaakt worden om op te eten. Het was ook erg leuk om de Thaise mensen op een andere manier te zien dan alleen maar werkende. Ik heb wel doorgekregen dat heel Thailand eigenlijk leeft van het toerisme. Aan de ene kant wel goed volgens mij, maar aan de andere kant is het soms best lastig. Want daardoor wordt je als toerist vaak aangesproken of benaderen. Dit kan soms erg irritant zijn!

Vandaag ben ik aangekomen in Krabi. Geen bijzondere plaats, dus vertrek morgen meteen door naar Koh phi phi don om daar 3 dagen te verblijven. Dan is vanuit daar het plan om door te reizen naar Phuket en dan weer met de bus terug naar Bangkok.

Ik moet de laatste dagen toch vaak aan thuis denken. Dat komt denk ik vooral door het weer. Hier regent het namelijk de laatste 2 dagen 2x op een dag, 's ochtends één keer en smiddags rond 4 uur een keer. Dat is heel jammer, want op het strand liggen komt er nu niet echt van...maar zonder dat de zon er was, ben ik wel verbrand op m'n billen en kuiten!

Verder kijk ik erg uit naar Australië! 4 weken Thailand is meer dan genoeg voor mij denk ik.

  • 10 September 2014 - 09:18

    Linda Swart:

    Hè lekker om wat van je te horen Lins! Ondanks wat tegenslagen redt je je aardig zo te lezen en laat je je er niet zo gauw meer van door de wijs brengen. Het hoort er een beetje bij denk ik in dat soort landen. Die man van die scooter zag zijn kans en draaide jou een poot uit. Het had hier in Nederland ook kunnen gebeuren. Ik hoop niet dat je daardoor het land ook in een ander (verkeerd) licht ziet want dat blijft prachtig! Regen is er in Nederland ook (gelukkig nog niet nu) maar het is in Thailand ook zo weer prachtig weer en dat hebben wij dan weer niet.
    Geniet met volle teugen van dit laatste stukje Thailand en goede reis richting Australië straks, ik ben trots op je! Dikke kus van John, Linda, Jet en Dennis, Lieke en Rob (ja ja we hebben een schoonzoon erbij ;-)) !!)

  • 10 September 2014 - 10:10

    Ada Swart:

    Hai, hai Lins, fijn om weer wat te lezen, begrijp dat je ff goed baalde van dat scooter-incidentje, met dat betaalde geld doe je liever andere leuke dingen!! Probeer de mooie dingen van Thailand te blijven zien, wat 'n wijze woorden hé van je "tantetje"!
    Goede (lange) busreis terug naar Bangkok/vliegreis naar Australië en tot je volgende reisverslag en ook ik ben super-trots op je dat je dat allemaal in je eentje onderneemt, dikke kus x-ada

  • 10 September 2014 - 11:23

    Annekeswart:

    Lieve Linsey,
    Fijn om weer wat te horen, Jonno had van de week ook wat foto's over Signe laten zien. Hij gaf ook een goed antwoord vond ik "Na regen komt zonneschijn".Tegeltjes wijsheid. Ja, het weer heb je niet voor het zeggen. Met dat scooter incident ja, dat gebeurd en dan kleden ze de toerist uit. Is het gelukt met foto's opslaan of opsturen? Pap en Mam hebben nog niks binnen gekregen. Veel plezier nog in Phuket en een goede reis naar Bangkok.Hele dikke kus Pap en Mam XXXXXXX

  • 10 September 2014 - 14:50

    Marcella :

    Lieverd!!

    Ahjoh die negatieve dingen moet je niet onthouden alleen de positieve! Wij zitten in het bewolkte nederland, denkend aan school en vooral veel aan het werk! Dus alles wat jij schrijft klinkt hemels! Hoe is het met je Engels? Ik ben super benieuwd naar alle foto's! Ik hoop snel te skype met je! Heel veel plezier laatste weekje in Thailand en op naar Ausiiee!! good luck and i am proud of you!

  • 10 September 2014 - 16:50

    Nancy:

    Uiteindelijk zijn het al die dingen die je later als smakelijke verhalen verteld als je weer thuis bent!
    geniet van de eilandjes bij Phi Phi, is erg mooi daar! vind het super dapper dat je al die dingen proeft en eet! dat laat ik altijd aan Henny over ha ha. geniet nog lekker! x

  • 10 September 2014 - 20:57

    Sandra:

    Hoi lins, wat een naaiers zijn het toch, en maar lachen, gelukkig doen ze het niet alleen bij jou. Denk veel aan je en mis je. We vinden je ontzettend dapper en je weet het gebeurd ons allemaal! Alleen moet jij het alleen oplossen. Geniet van je reis dit doe je maar een keer. Ik heb het nooit gedaan en denk vaak hoe durven jullie meiden dat. Weet zeker dat als je straks terugkijkt op alles je met een big smille zegt yes wat een ervaring. Kusjes van ons zilverzandjes

  • 11 September 2014 - 07:29

    Linsey Pouw:

    Wat een super leuke berichtjes allemaal weer. Enorm bedankt!
    En Jullie hebben allemaal gelijk! Ik ga de laatste dagen dan ook echt genieten van de mooie dingen hier. Ik wilde alleen alles met jullie delen vandaar ook de negatieve dingen.
    En marcella; met m'n Engels gaat het wel oké. Ik kom soms niet op woorden, maar dan probeer ik het te omschrijven en dan snappen ze me meestal wel gelukkig :)

    Dikke kus aan iedereeeen!

  • 11 September 2014 - 11:22

    Tam:

    Heee Lins, tja chips hapens meid, maar zeker weten dat je dit nooit meer gaat vergeten wn er om kunt lachen als je het later nog een keer verteld, veel plezier op phi phi, pas op met zwemmen voor de zee egels in de baai, groetjes Tam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linsey

Actief sinds 18 Aug. 2014
Verslag gelezen: 433
Totaal aantal bezoekers 13292

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2014 - 12 Februari 2015

Mijn grote trip

Landen bezocht: