Laatste week in Thailand: Koh Phi Phi Don, Phuket - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Linsey Pouw - WaarBenJij.nu Laatste week in Thailand: Koh Phi Phi Don, Phuket - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Linsey Pouw - WaarBenJij.nu

Laatste week in Thailand: Koh Phi Phi Don, Phuket

Door: Linsey pouw

Blijf op de hoogte en volg Linsey

15 September 2014 | Thailand, Krabi

Wow, wat gaat het reizen toch snel. Ik zit hier alweer bijna 4 weken. Geweldige dingen gezien, super leuke mensen ontmoet, gave activiteiten ondernomen en niet normaal veel dingen geleerd! Verder een paar lastige situaties meegemaakt, maar gelukkig allemaal goed afgelopen.
Koh Phi Phi don is echt een toeristentrekpleister. Dat had ik gelezen en klopt ook helemaal! Na boottocht van 2,5 uur kwam ik aan en moest ik meteen 20 baht tax betalen om op het eiland te komen. Vond het een beetje raad en wist niet precies waarom. Later, dacht ik, dat het misschien te maken heeft met het feit dat dit eiland in 2004 te maken heeft gekregen met de tsunami. Dit is een van mijn bedenkingen, heb het niet opgezocht haha.
Wat ik zo leuk vind aan dit eiland is dat er geen auto's, scooters of andere grote voertuigen rondrijden! Iedereen doet alles lopend of op kleine fietsjes. Soms komen er wel van die grote loopkarren met zware spullen, door de smalle straatjes voorbij, maar geen verkeersdrukte. Heeeerlijk!
Ik ging op zoek naar een verblijfplaats en op dit eiland heb je erg veel verschillende keuzes, van enorme resorts tot kleine dormrooms. Verder zijn er ook veel bungalows die je kunt huren. Ik had van Sjuul gehoord dat die bungalowhutjes erg leuk zijn. Maar voor in je eentje was het toch aardig prijzig. Dus ging ik op zoek naar dormrooms. Ik kwam bij een wel oké uitziende onderkomen uit, Marinehouse genaamd. Toen ging ik op pad! Ik heb volgens mij 2,5 uur gelopen en had daarmee het grootste gedeelte van het hele eiland gezien! Terug gekomen bij m'n kamer bleek dat er nog wat andere mensen in de kamer waren bijgekomen. We hadden afgesproken om savonds samen te eten en daarna naar een strandfeest te gaan. Ging heel spontaan, omdat de andere ook alleen waren. Wel oké gegeten, niet bijzonder, maar dat komt omdat ik heel vaak Pat Thai bestel. Nancy had me al gewaarschuwd en heeft helemaal gelijk: dat is zoooooo lekker!! Pad Thai is een soort gnoedels met ei en groente. Verder kun je kiezen uit: chicken, pork of seafood. Meestal wordt het seafood :) Op strand aangekomen, bleek het feest al in volle gang. Overal vuurshows en lekkere dansmuziek! Het was een geslaagde avond!
Alleen reizen gaat trouwens steeds beter. Ik ontmoet veel mensen voor even en dan wens je ze weer een goede reis verder. Soms weet je niet eens de naam van die persoon, maar heb je wel twee uur, leuk over het leven of over de reis, gepraat. Maar soms wissel je gegevens uit en wordt je uitgenodigd om naar hun eigen land te komen. Super leuk! Ben al uitgenodigd om naar: de Filipijnen, Duitsland, Denemarken, Chili en Engeland te komen als ik dat ooit van plan ben. De spreuk; Alleen, al-één zijn klopt dan ook helemaal! Omdat alle reizigers zijn op zoek naar iets en dat is erg leuk om te delen met elkaar. Ik denk dat elke reiziger op zoek is naar een juiste plek of omgeving waar men een fijn/blij gevoel bij krijgt. Verder is het erg leuk om zo veel verschillende mensen te ontmoeten.
Volgende dag ging ik toch maar op zoek naar een andere onderkomen, de Marinehouse was niet schoon en overal liepen er van die grote kevers. Nu had ik een mooi guesthouse gevonden in een van de rustige straatjes, waar ik een kamer voor mezelf had. Heel toevallig kwam ik 2 Nederlandse meisjes bij het guesthouse tegen. Ik vroeg of ze nog moesten ontbijten dat bleek van niet. Dus gingen we gezellig samen ergens ontbijten. Na een kort gesprek kwamen we er achter dat hun ook Sjuul en Floor hadden ontmoet en samen de boottocht hadden gedaan. Sjuul was namelijk een paar dagen voor mij op dit eiland. Heeel bizar en wat een toeval! De meiden gingen er jammer genoeg na het ontbijt vandoor, maar evengoed vond ik dit toch wel erg frappant en moest dit even verteld hebben! Smiddags had ik een boottocht uitgezocht. Deze bracht ons naar een paar mooie stranden en plekjes rondom het eiland. OOK natuurlijk het allerbekendste strand, Maya bay genaamd. Deze bay staat er om bekend vanwege de film 'The Beach' met Leonardo Dicaprio. De boot zat trouwens vol met een groep asociale Engelsen. Die het alleen maar over drinken en feesten hadden. En gelukkig ook nog 2 Duitse meisjes en 2 jongens uit Australië. Ook nog gesnorkeld, maar dat vond ik niet zo veel aan nu ik weet dat duiken 10x zo leuk is. S avonds afgesproken met de meiden en op tijd naar bed.
Laatste dag viewpoint bezocht, was een aardige klim, maar wat een geweldig uitzicht! Middags met Engels meisje, heerlijk op afgelegen strand, Long Beach, doorgebracht. S'avonds met een paar mensen nog even de laatste avond goed afgesloten bij een live band en we eindigde weer op het strand!
Phuket was een soort stop-over voor mij. Kwam s'avonds tegen 5 uur aan en ging de volgende dag om 10 uur al weg. Dus ik heb alleen de omgeving van Phuket town bezocht en verder niet veel gezien.
Net 12 uur durende busreis achter de rug. Ging best lekker, heb veel kunnen slapen. Dus de tijd ging zo voorbij. Vannacht laatste nachtje doorbrengen in Bangkok en dan morgen op weg naar het volgende avontuur, Australië!

  • 15 September 2014 - 18:43

    Edith:

    TROTS op je. Wat een verschil met een week geleden. Super TROTS op je.

  • 15 September 2014 - 19:23

    Nancy:

    Ha ha ik zei het je toch! kan er zo naar verlangen mmmmmm
    gelukkig hoef ik niet zo heel lang meer te wachten.... Henny en ik gaan namelijk in januari met zijn tweetjes naar Thailand ! heerlijk! Britt en Jesse zijn het hier natuurlijk niet mee eens en willen ook mee al is het voor de banana pancakes. maar helaas mogen ze deze keer thuisblijven.
    Je doet het super! leuk he al die mensen! ieder met zijn eigen verhaal en route.
    Hele fijne reis naar Australie! x Hen Nans Jes en Britt

  • 16 September 2014 - 17:53

    De Ballen:

    Hierbij een bericht van de vennewatersweg, wij staan er versteld van, dat jij dit allemaal voor elkaar hebt.
    Mijn vrouw uit Katwijk zal deze reis niet van jou willen overnemen, DIT IS EEN REIS VAN JOU LEVEN.
    Prachtig wat je meemaakt leuke dingen en ook wel eens iets minder, maar daar leer je veel van. Hoe is het leven in Australie ? Hebben ze daar ook dollars? Geniet er maar goed van.

    Groeten uit Egmond

  • 16 September 2014 - 18:24

    Annekeswart:

    Lieve Linsey,
    Blij dat je het zo goed oppakt en het skype van de week was ook heel gezellig.
    Dikke kus van pap en mamXXXXXXXX

  • 17 September 2014 - 21:59

    Ada:

    Fijn om weer 'n reisverhaal te lezen lieve Lins!
    Wat 'n leuke "mensen"-ontmoetingen en uitnodigingen in allerlei landen. Het rondreizen in je eentje gaat je steeds beter af, toppie hoor.
    Nu nieuwe Australische avonturen………..heel veel liefs Her, Sas, Ada

  • 24 September 2014 - 10:20

    Agie Kager:

    hoi linsey
    hier een berichtje van ons lekker dat je zo geniet
    ga door zo
    wij zijn net terug van vakantie
    erg naar ons zin gehad
    water 28 graden dus veel zwemmen
    nu gaat het echt beginnen voor je
    maar dat red je ook wel
    blijf wel goed opletten
    verder een dikke zoen van ons
    cees agie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linsey

Actief sinds 18 Aug. 2014
Verslag gelezen: 327
Totaal aantal bezoekers 13319

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2014 - 12 Februari 2015

Mijn grote trip

Landen bezocht: