Eerste week aussie: Sydney & Byron Bay - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Linsey Pouw - WaarBenJij.nu Eerste week aussie: Sydney & Byron Bay - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Linsey Pouw - WaarBenJij.nu

Eerste week aussie: Sydney & Byron Bay

Door: Linsey pouw

Blijf op de hoogte en volg Linsey

26 September 2014 | Australië, Byron Bay

Wow wereld van verschil alweer! Australië is zo schoon en georganiseerd en helemaal vergeleken met Thailand! Maar dat had ik eerlijk gezegd ook wel verwacht!! Wat een stad. Na ff zoeken werd ik lekker opgehaald van vliegveld. Aangekomen in hostel merkte ik alleen meteen dat er enorm veel backpackers van verschillende nationaliteiten waren. Nadat ik een Belgisch meisje ontmoet had, gingen we de stad verkennen en hebben we heerlijk tapas gegeten. Maar dat was maar 1x genieten, omdat alles is wel erg duur. Dus de dagen erna heb ik gewoon in het hostel gekookt :) er is namelijk een grote keuken aanwezig en heel veel mensen doen dat. Erg makkelijk!
De eerste avond gingen we even een kijkje nemen in de bar in de kelder. Erg gezellig!
Jetlag was wel aardig aanwezig. Dus ik heb ook aardig wat geslapen, vooral de tweede dag. Tweede dag de opera house gezien en een free tour door de stad en een aantal parken gemaakt. Was erg mooi! Ik vind het zo leuk dat ze zo veel groen in de stad hebben, verder raakte ik erg gemotiveerd om te gaan sporten. Je zie namelijk overal mensen rennen, work outs doen of een leuk spel spelen! En ook de hele dag door, erg leuk om naar te kijken!
Dag erna heb ik samen met Signe (meisje uit Denemarken die ik in Thailand ontmoet had) in Manly doorgebracht. Erg leuk gedeelte van Sydney, niet zo druk en een mooi strand!
Het hostel is trouwens erg gericht op backpackers, zo kun je allemaal dingen boeken bij een reisorganisatie. Ik heb een dagje blue mountains geboekt. Ik had specifiek voor deze trip gekozen omdat door locals opgezet was. De dag begon vroeg, we gingen met een klein busje op pad. De groep bestond uit 12 mensen en de busreis heen werd al erg gezellig. Met ABBA beats op de achtergrond vertelde Jimmy allemaal leuke weetjes. Jimmy was onze gids, een echte aussie! Hij vertelde veel over het leven in Australië. Erg leuk om naar te luisteren! Zo vertelde hij dat Australiërs veel afkorten. Zo is Blues afkorting voor blue mountains, Nederlanders noemen ze dutchies en nog veel meer andere dingen. Eerste stop was in Glenbrook, een lief klein dorpje. Er was een local markt aan de gang en we gingen even kort een kijkje nemen. De mensen hier zijn zoooo aardig en vriendelijk overal in shops vragen ze: hè how are you doing? En iedereen zegt elkaar gedag, verder zijn ze allemaal ook bereid om je te helpen als je naar iets op zoek ben. Bij de markt wilde ik een appel kopen, de vrouw zei Ooh pak maar!
Volgende dag, meteen ook de laatste dag in Sydney, stond Bondi beach op het programma. De avond ervoor hadden we aan aardig wat mensen voorgesteld om samen heen te gaan. Dus volgende ochtend gingen we met best een grote groep (bestaande uit: Denen, Finnen, Duitsers en Nederlanders) op pad! Erg chill dagje gehad op het strand. Lekker gevolleybald, duik genomen, spelletjes gespeeld en savonds met z'n alle goeie pasta gegeten. Dat was een fijn dagje!
Om 10 savonds stond de Greyhound bus mij al op te wachten, deze ging mij namelijk in 12 uur tijd naar Byron Bay brengen. Zit nu in Byron Bay voor 3 dagen alweer. Het bevalt mij goed hier. Lekker weer, veel surfers en een relaxte sfeer, wat wil je nog meer... :) Gisteren voor het eerst tijdens m'n trip weer eens hardgelopen, heel fijn over strand. Voordat ik m'n reis begon was m'n bedoeling om elke week minstens 1x hard te lopen, natuurlijk helemaal niks van gekomen. Eerste paar kilometers vielen dan ook zwaar, maarr het was wel heerlijk om te doen! Verder smiddags naar het lighthouse gelopen en naar het meest oostelijke puntje van het vasteland van Australië geweest. Heeel mooi uitzicht! De natuur is hier zo avontuurlijk en ruig. Daar hou ik echt van!
Het hostel waar ik verblijf is wel echt een party-hostel. Is natuurlijk super gezellig! Maar ik ben hier niet om alleen maar te feesten, is tenslotte enorm duur ook! Dus ik ga vandaag maar voor een ander hostel kijken.
Verder ben ik via couchsurfing in contact gekomen met een local iemand. Ik verbleef bij hem maar voor 1 nacht. Deze jongen van 28, Daniel genaamd, woont z'n 20 minuten van Byron bay af in de middle of the jungle. Normaal neemt hij mensen in z'n huis via een organisatie Wooffing. Deze organisatie houdt in dat mensen 4 uur per dag bij hem op z'n enorme groot land moet werken en dan krijgen ze gratis accommodatie en eten. Best een goede regeling! Maar ik was via couchsurfing in contact gekomen en hoefde daarom niet te werken. Ik werd echt als een gast behandeld! Rond 5 uur haalde Daniel, samen met Julia, mij op in Byron bay. Julie is een Duits meisje die daar ook al eventjes verblijft. Lekker gegeten en s avonds heerlijk bij de openhaard gezeten. Hij heeft een enorm groot huis, helemaal zelf gebouwd! Echt super vriendelijke mensen waarmee je echt leuke gesprekken mee kan hebben. Het was echt geweldig en is ook jammer dat ik maar een nacht verbleef. Ik ben hun dan ook erg dankbaar voor deze ervaring!
Vandaag komt Sjuul hier naar toe, erg veel zin om haar weer te zien! Dan gaan we samen verder naar boven, het noorden!
Hoe is het weer in NL inmiddels, nog steeds zo lekker? En alle vakanties zijn denk over en is iedereen weer het gewone leventje aant oppakken?

  • 26 September 2014 - 10:58

    Marcella:

    In een woord: genieten!. Wat ontzettend leuk dat je zoveel nieuwe mensen leert kennen en dat je daar eigenlijk echt op je plekje bent! Ben mega jaloers want ik zit inderdaad in de collegezalen en ik heb nu evem 5 minuten pauze. Wat lekker en wat heb je het vooral verdiend! K ben mega trots op je en blijf lekker genieten komende tijd want ik denk dat het alleen maar mooier wordt!
    dikke kuss

  • 26 September 2014 - 17:24

    Annekeswart:

    Lieve Linsey
    Heerlijk Linsey jouw verslag weer te lezen. Ja, hier is iedereen weer naar school of te werk. Wat ben jij toch een bofkont met zo'n mooie trip. Geniet ervan en tot ziens op skyp.
    Dikke kus pap en mam XXXXXXXX

  • 26 September 2014 - 21:32

    Nans:

    Klinkt goed daar!! Klinkt ook heel gezellig. Vakanties zijn hier over en het word alweer op tijd donker ( helemaal niet leuk) gelukkig hebben we wat om naar uit te kijken.... Henny en ik gaan in januari lekker nog twee weken naar thailand! Lekker aan de pad thai noodles mmmm
    Gezellig dat sjuul ook weer jouw richting op komt. Britt rijd heerlijk met Fem. Is van de week met aimy naar het strand geweest en ze gingen toch wel heeeeeeeel erg hard, zelfs aim schrok ervan..... Britt kon alleen maar lachen pfff geniet lekker kus ons! X

  • 26 September 2014 - 23:33

    Ada:

    Hai lieve Lins,

    Net in Australië én al zoveel dingen gezien, zoveel mensen ontmoet, leuk hoor!!!! Straks met samen met Sjuul op pad om ook weer andere stukken van het land te zien, heel veel reisplezier samen, liefs en dikke kus her, sas, ada

  • 27 September 2014 - 23:59

    Aim:

    Lieve Lins,

    Dit klinkt goooooeeeeed!!!
    Zo te horen heb je het heel goed naar je zin :D

    Dikke kus (ook voor Sjuul!)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linsey

Actief sinds 18 Aug. 2014
Verslag gelezen: 367
Totaal aantal bezoekers 13287

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2014 - 12 Februari 2015

Mijn grote trip

Landen bezocht: