Week 4&5: Agnes water, Town of 1770, Emerald & Air - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Linsey Pouw - WaarBenJij.nu Week 4&5: Agnes water, Town of 1770, Emerald & Air - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Linsey Pouw - WaarBenJij.nu

Week 4&5: Agnes water, Town of 1770, Emerald & Air

Door: Linsey pouw

Blijf op de hoogte en volg Linsey

20 Oktober 2014 | Australië, Airlie Beach

Laatste weekje met het busje en Sjuul samen. Wat best jammer is, want het is zo chill! Maar vanaf volgende week gaan we weer allebei ons eigen weg en dat is ook wel goed!
Eerste avond in Agnes water de 'red ecilepse' (zon komt voor maan) op het strand bekeken. Erg mooi om te zien, alleen lastig om te fotograferen.
Surfen in Agnes was gaaf! En moeilijker dan we hadden verwacht! We werden sochtends opgehaald door Lorenzo van de surfschool Lazy Lizards. Een grappige gast van rond de 30, die de groepssfeer erg leuk wist te maken :) we zouden om 10 uur beginnen met een 4 uur durende les. Maar de golven waren op dat moment niet zo spectaculair. Dus ff een uurtje wachten op het strand, dat was ook geen straf. Het was vooral lastig om te paddelen en snelheid te krijgen voordat de golf je meenam. Ik moet echt nog wel even oefenen om iets langer te blijven staan! Hield nu maar een paar seconde vol. Maar was een fijn sportief dagje! Na de les werden we nog uitgenodigd om bij Lorenzo thuis te BBQen. Maar onze planning wilden we eigenlijk ook niet omgooien. Wij waren namelijk van plan om zelf te gaan BBQen in Town of 1770 en hadden het vlees al ingekocht. Dus we gingen lekker zelf op pad. Aangekomen bij 1770 deden de eerste openbare BBQs het niet, gelukkig was er nog eentje over die het wel deed. Heerlijk geBBQt met een mooi uitzicht. Daarna landinwaarts gereden, opzoek naar een slaapplaats. In 1770 was het namelijk erg duur om op een camping te staan. Eerst was het plan om gewoon een openbare toilet in 1770 op te zoeken, daarnaast parkeren en lekker primitief overnachten. Maar we waren toch een beetje bang dat we werden aangehouden en 250 dollar moesten dokken, omdat het dorpje best toeristisch was. Officiel is het illegaal om in 1770 te overnachten op een parkeerplaats. Uiteindelijk hebben we verderop (in truckersdorpje) wel op een parkeerplaats geslapen, omdat we het daar wel aan durfde en het al aardig laat werd. Er verder had ik al perongeluk een stukje van een grote slang, die midden op de weg lag, geraakt. Ik dacht dat het een tak was en was op het laatste moment te laat met ontwijken. Erg zielig, maar ik kon er niks aan doen. Er werd ook van te voren aangeraden om niet in het donker te rijden, maar deze avond hadden we geen andere keuze.
Volgende dag een lang rij-dagje gehad, 7.15 uur vertrokken en ong. 450 km gereden. Vooral omdat er onderweg niet echt veel uitzonderlijk bijzonders te zien was in de dorpjes. Wel 3 wilde Kangaroos gezien!! :) we verbleven in Emerald. Omdat we savonds en de volgende dag ergens heen wilde gaan, gingen we even langs het infocentre in town. Na een korte uitleg over wat er allemaal te doen was, vertelde de aardige vrouw achter de balie dat er de volgende dag een grote paardenrace werd georganiseerd. Dat leek ons wel super leuk om mee te maken! Na een kort belletje met de zoon, nodigde de vrouw ons uit om samen met haar zoon mee te gaan naar de races. Ik denk dat het kwam door onze enthousiasme. Dus nummers uitgewisseld en volgende dag zouden we elkaar daar ontmoeten. Super spontaan en erg leuk dat we zomaar met locals naar een groot festijn gingen! Het was de bedoeling dat je net gekleed er heen ging. Dus wij gingen de volgende ochtend ons lekker optutten en trokken onze mooiste jurk aan. We wisten alleen niet precies wat we moesten verwachten. Toen we daar aankwamen, hadden heel veel mensen erg hun best gedaan om er goed uit te zien (beetje zoals Peerdenpieten, misschien alleen nog iets erger) Dit bleek ook HET evenement van het jaar te zijn. Wij voelde ons wel een beetje underdressed, maar hebben wel echt genoten en ons ogen uitgekeken wat sommige mensen wel niet aan hadden. Verder heb ik ook nog een gokje gewaagd, alleen jammer genoeg niks gewonnen...:( was een heerlijke dag!
Volgende dag naar Mackay gereden en daar weer een spontane actie gedaan. In lonely planet hadden we iets gelezen over een farmstay, toevallig kwamen we het bordje langs de weg tegen, meteen afgeslagen voor een kijkje. Uiteindelijk daar een nacht gebleven zodat we de volgende ochtend vroeg op pad konden om een 3 uur durende buitenrit te kunnen maken met de paarden en de eigenaar. Het was een super mooie relaxte rit met een geweldig uitzicht boven op de top! Ik reed op Lucy, een mooie palemino quaterhorse van 5 jaar. Ik mis het paardrijden toch best wel, dit was dus wel een heerlijk gevoel voor eventjes.
Daarna gingen we verder naar Airlie beach, eindbestemming van onze Van. In airlie beach hebben we voor de laatste nacht in het bussie geslapen en de volgende dag moesten we hem vroeg inleveren. Nu zitten we weer vast aan de greyhound. Ook leuk! Maar veel minder vrijheid. Na deze geweldige ervaring, denk dat ik de great ocean road ook met een campervan ga doen. Airlie beach is een super leuk dorpje! Erg gezellig met een mooie haven.
Veel liefs aan iedereen thuis! Ondanks alles wat ik meemaak vergeet ik jullie niet hoor. Maar ik geniet nog steeds volop! Xxxx

• 20 Oktober 2014 - 19:33

Cees Kager:

Hallo meiden in den verre ...
    Heerlijk weer even iets van verweg te horen .
    Dan is de computer toch wel een prachtig medium om te kunnen communiceren .
    Als ik de verhalen lees zullen jullie ontzettend veel plezier hebben .
    Geweldig hoor ..
    Geniet zoveel mogelijk meiden maar blijf oppassen .
    Kan niet stuk natuurlijk ....
    genieten van strand..surfen..bbqen..en slangen plat rijden..enz .
    Dit is het zogenaamde leventje ..als een luis op een zeer hoofd .
    Neemt niet weg dat het jullie is gegund ,
    Voor nu groetjes uit Egmond ,waar het lang mooi nazomerweer was ,maar morgen de eerste
    herfststorm verwacht wordt .
    Groetjes van Cees en Agie

• 20 Oktober 2014 - 20:41

Annekeswart:

Lieve Linsey,
    Weer een heerlijk brief van jouw over van alles en nog wat. Ook zo genoten van dat uurtje skype afgelopen
    middag. Je kwam goed in beeld niet zo blokkig, Marjan wist dat je ging skype dus die was er ook en dat vond ze erg leuk. Rieto moet je even gaan bekijken, wat een snelheid heeft dat beestje. De bloemen die zij heeft gewonnen staan bij oma's graf. Lief hé.
    Dikke kus van Pap, Mam, Jonno.XXXXXXXX

• 21 Oktober 2014 - 10:08

Aimy:

Zusjeeeee!!! Wat een mooie avonturen maken jullie toch mee :) heerlijk! Leuk dat jullie naar een paardenrace zijn geweest en een rit hebben gemaakt! ik kijk weer uit naar je volgende verslag. Geniet er verder van zusje! Misschien kunnen we binnenkort weer eens skypen als je in een plaatsje bent met goeie wifi? Veel liefs

• 21 Oktober 2014 - 22:31

Ada:

Hai lieve Lins,

Dank voor weer effe (mee-) genieten van jullie avonturen met leuke, lieve mensen ontmoeten, surfen, paardenrace, paardrijden, bbq, slang plat, kangoeroe's onderweg enz. enz.
    Lieve groetjes Her, Sas, Ada xx