Week 6: Whitsundays, Townsville en Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Linsey Pouw - WaarBenJij.nu Week 6: Whitsundays, Townsville en Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Linsey Pouw - WaarBenJij.nu

Week 6: Whitsundays, Townsville en Cairns

Door: Linsey Pouw

Blijf op de hoogte en volg Linsey

28 Oktober 2014 | Australië, Cairns

Ik had een 2daagse Tour geboekt voor the Whitsundays met een kleine zeilboot. Vrijdagochtend moest ik op tijd bij Abel point harbour aanwezig zijn. Samen met 17 anderen gingen we aan boord van een schattige en mooie boot, de "SV Whitehaven". De crew was echt leuk en super aardig en ik had een geweldige tijd op de boot. Er was ook nog een andere Dutchie, Linda, aan boord waar ik veel mee op trok. Was erg gezellig en heb veel gelachen met haar. Het hoogste punt was toch de 'Whithaven' beach! Dit is een enorm strand met het witste en fijnste zand ter wereld! Als je bijvoorbeeld een beetje zand in een bakje meeneemt, dan krijg je een enorme hoge boete. Dus dat zegt al meer dan genoeg! Eigenlijk waren er twee hoogtepunten; ik heb namelijk ook nog 2 schildpadden van heeel dichtbij gezien. Dit gebeurde bij het snorkelen! Ik kon ze als het ware gewoon aanraken, zoo gaaf en bijzonder om te zien. Verder nog een mooie kajak-tocht gemaakt, nog een aantal keer gesnorkeld en heel lekker gezond aan boord.
Na de tocht bleef ik nog 1 nacht in Airlie Beach, omdat dat de laatste avond met Sjuul zou zijn. Toevallig kwamen we een aantal andere Nederlanders tegen van de organisatie Australian backpackers (waar Sjuul mee begon). Spontane lekker met z'n 6en geBBQt aan het strand. Daarna heerlijk gefeest in de bruisende city, super laatste avondje gehad! Volgende dag voor het eerst weer verder met de greyhound gereisd. In Townsville aangekomen, checkte ik in bij de heel chill hostel. Daar ben ik ff helemaal tot rust gekomen, heerlijk! Ook weer even fijn geskypt met mam, Marjan en jp! Was zeker ff leuk om bij te praten :)
In Cairns ging ik een dagtrip duiken. Het was de bedoeling dat ik 1x ging snorkelen en 1 duik ging doen. Ten minste dat had ik geboekt, maar die duik bleef een introductie duik te zijn en ik heb m'n open water cursus natuurlijk al gehaald in Thailand. De mevrouw waarbij ik incheckte zei dat de intro duik dan heel saai zou zijn voor mij, ze ging daarom ff wat regelen. En toen mocht ik verrassend opeens drie duiken doen voor dezelfde prijs! De eerste 2 duiken was met een gids, dat vond ik toch wel ff fijn omdat dit de eerste keer was zonder instructeur! De eerste 2 duiken bij Plate Top (een gedeelte van Norman reef) aardig wat mooie dingen gezien. Heel wat kleurrijke vissen en koraal, Nemo, schildpad EN een kleine haai. Was een hele mooie ervaring! Maar wat mij ook opviel was het dode koraal tussen de rest. Dat was meer dan ik had verwacht! Het feit dat het Great Barrier Reef steeds minder "great" wordt geloof ik wel! De laatste duik gedaan met 2 buddy's die ik ontmoet had op de boot. Met Gen uit Israël en Hannes uit Duitsland ging ik voor het eerst alleen een duik doen bij Turtle Bay in Norman reef. Ging goed tot we op een gegeven moment Gen kwijt waren. Ze zou ff boven water kijken hoe ver we waren vanaf de boot en daarna zouden we samen terug gaan. Blijkbaar waren we niet zo goed in compas lezen als we dachten... (Dat wist ik eigenlijk al van mezelf, maar hoopte dat hun wel beter waren) boven raakte ze een beetje in paniek want de boot was erg ver... Dus ze ging zelf al terug, wij vonden het beneden al best lang duren en onze zuurstof raakte al aardig op. Dus wij ook naar boven en toen stond zij in de verste verte vanaf de boot heel hard te zwaaien. Dus wij onder water nog een mooie tocht terug gedoken. Gelukkig nog genoeg zuurstof over om de boot te bereiken. Niet echt slim van Gen om alleen naar de boot te gaan zonder ons te waarschuwen. Maar ach was weer een mooi avontuur!
Savonds een hele lekkere salade gegeten met Guusje uit Utrecht. Ze zat in hetzelfde hostel en we hebben de avond erg gezellig afgesloten met een glas Lindemans (jaja die hebben ze hier ook!).
Op woensdag 23 oktober heeft Brad (van couchsurfing) mij opgehaald van het hostel. Aan de telefoon had hij al gezegd dat we die dag naar watervallen ( Behana Gorge) zouden gaan. Guusje wist nog niet echt wat ze die dag ging doen, dus ging spontaan ook mee! Verder gingen er ook 2 Oostenrijkers mee. Zij verbleven al bij Brad voor een aantal na nachten. Ik had namelijk via couchsurfing weer contact opgezocht met locals in Cairns en Brad had gereageerd. Brad is een aardige gescheiden man met een eigen bedrijfje, een schattig dochtertje (Ashlynn) en 2 lieve honden. Hij houdt erg van mensen om zich heen en ik mocht daarom bij hem voor 3 nachten gratis verblijven.
De watervallen waren niet bekend voor toeristen, wat het nog bijzonderder maakte! Eerst 3,2km gelopen over best een steile bergpadje, maar dat was niet voor niks! Meteen heerlijk een duik genomen en van een 5m hoge rots gesprongen. Savonds weer lekker geBBQt :) Het lijkt wel een gewoonte te worden, dat BBQen. Maar gelukkig vaak ook met gezonde salade haha! Savonds ging Guusje terug naar haar hostel en hebben wij nog een enge horror film gezien (niks voor mij, dus de helft van film zag ik een mooie kussen voor mij).
De volgende dag fijn uitgeslapen, Oostenrijkse meiden uitgezwaaid, was gedaan en met hond gespeeld.
Via couchsurfing had ik ook een andere local (Johnny) ontmoet, met hem mocht ik de volgende dag naar Kuranda op de motor! Anders zou hij alleen gaan en hij vond een beetje gezelschap wel leuk namelijk. Super gave groene ninja waarmee we heel snel door alle bochten gingen! Kuranda is een klein hippie dorpje met een leuke markt en hele mooie waterval (Barron falls). Omdat het regenseizoen net begon, stelde het nog niet veel voor. Maar het was toch echt de moeite waard om even rond te kijken.
Maandag was het tijd voor de Uncle Brians Tour! Deze Tour had ik samen met Sjuul al eerder in Airlie beach geboekt. Zij kwam 's ochtends vroeg aan in Cairns en we werden samen 8u am opgehaald. Deze Tour bracht ons naar de rainforest net onder cairns (Atherton tableland), een aantal mooie watervallen (zoals de Millaa Millaa waterfall) en een mooi lake ( ontstaan vanuit een vulkaan). Het was een erg grappig dagje met een geweldige tourguide, "cousin Brad". Hij wist de sfeer zo goed te brengen met al z'n grappen, dat je gewoon de hele tijd moest lachen! Super leuke groep en heel leuk dagje gehad. Dat zou de laatste dag zijn dat ik met Sjuul samen was, daarna was het de bedoeling dat ze naar huis ging. Maaaarrrrr ze heeft haar vliegticket voor een maand verlengd!!!! Super gaaf!! Nu hebben we afgesproken dat we samen met Coen naar Tasmanië gaan :) maar eerst gaat Sjuul nog de outback in naar Darwin en Alice Springs. Omdat ik m'n ticket naar Adelaide al geboekt had, ga ik denk ik in Adelaide naar de outback. 's avonds zijn we nog gezellig de stad in geweest met Guus en nog 2 NL-ers. Was erg gezellig! Jammer genoeg was het wel de laatste avond met Guusje. Was een erg leuke tijd met haar in Cairns en we gaan elkaar zeker terug zien in Utrecht!
Zit nu in het vliegtuig op weg naar Adelaide. Uitkijkend door het raampje sta ik er nog steeds versteld van hoe mooi dit land wel niet is en wat het allemaal wel niet te bieden heeft. Ik denk dat ik echt verliefd op dit land aan het worden ben, haha. Maar wees maar niet bang, ik zou hier nooit kunnen wonen. Dan ga ik jullie te erg missen!! Veel liefs en dikke kus aan iedereen!

  • 28 Oktober 2014 - 14:18

    Tam:

    Heeee Lins, weer zo'n onwijs gaaf reisverhaal, om te smullen!
    kan opnieuw genieten van de plaatsen die je beschrijft, Top!!
    Nu dus op naar Adelaide, heel veel plezier en zorg maar weer voor een paar mooie verhalen!
    liefs Tam

  • 28 Oktober 2014 - 19:38

    Ada:

    Hai lieve Lins,
    Wát 'n heerlijk reisverhaal weer, het is ECHT genieten daar!!!! Kan je lieve, mooie lach en persoonlijkheid hier NIET missen hoor............nu genieten van de mooie natuur, de leuke mensen etc. en dan weer terug naar Holland ;-) Dikke x-Ada

  • 28 Oktober 2014 - 20:53

    Annekeswart:

    Lieve Linsey,
    Wat maak je toch weer veel mee. Achter op de race-motor van Johnny.
    Wel genieten maar ........doe voorzichtig. Ook met dat duiken, spreek goed iets af.
    Ja, heel leuk dat Sjuul er een maand bijgeboekt heeft. Nu rondom Adelaide is ook
    veel te zien dus wij verheugen ons alweer op het vervolg.
    Dikke kus Pap, Mam, Jonno.XXXXXXXXX

  • 06 November 2014 - 19:33

    Aim:

    Zusjeeeee!
    ik lees je zoveelste mooie reisverhaal nu pas. Door tentamen druktes is het er eerder even bij ingeschoten. Maar wat chill weer om te horen wat je afgelopen hoogtepuntjes zijn geweest :) Heb het idee dat je echt maximaal aan het genieten bent, dat maakt me blij! Veel plezier in Adelaide en wie weet straks nog in Alice springs.. Kijk weer uit naar je volgende verslag! veel liefs Aim

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linsey

Actief sinds 18 Aug. 2014
Verslag gelezen: 324
Totaal aantal bezoekers 13288

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2014 - 12 Februari 2015

Mijn grote trip

Landen bezocht: