Week 2- Chiang mai & Koh Tao. - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Linsey Pouw - WaarBenJij.nu Week 2- Chiang mai & Koh Tao. - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Linsey Pouw - WaarBenJij.nu

Week 2- Chiang mai & Koh Tao.

Door: Linsey pouw

Blijf op de hoogte en volg Linsey

04 September 2014 | Thailand, Koh Tao

Allereerst super bedankt voor alle lieve berichtjes!! Erg leuk om te horen dat er zo veel mensen mijn blog gelezen hebben.
Na de armste provincie van Thailand gezien te hebben, ging ik met de bus naar een luxere gedeelte, Chiang mai. Daar stond de oom van Edith, Co Zomerdijk, mij al op te wachten. Het was heel erg leuk om daar als 'onbekende' 3 dagen te mogen verblijven. Daar ben ik hun dan ook heel dankbaar voor! Co woont net buiten Chiang mai, in Doi Saket. Onderweg naar z'n huis kreeg ik meteen een rondleiding van de omgeving. Een Paraplu-en makerij, wat mooie tempels, de hot springs, een klein maar super mooie waterval gezien. Erg leuk!
Hij heeft een super mooi huis en met een geweldige grote tuin EN een heerlijk logeerbed (geen harde matjes meer). Verder waren de maaltijden lekker Nederlands, echt zalig voor even en hebben we hele avonden lekker in het Nederlands met een wijntje gekletst over van alles en nog wat! Ik heb erg genoten van de rust en de gastvrijheid van Co en Maew (zijn lieve Thaise vrouw). Daarvoor wil ik ook Edith en familie bedanken, omdat ik via hun in contact kwam met Co.
Na Chiang mai ging ik in 1stuk door naar het zuiden. Eerst 10 uur bus, aansluitend 7 uur nachttrein naar Chumphon om vanuit daar met de eerste boot van 7 uur naar Koh Tao te varen. Dat was een aardige lange trip met weinig slaap, maar ging eigenlijk wel voorspoedig (op 1 ding na misschien). Want jaja het is mij ook overkomen; ik ben ook in de zeik genomen door een taxichauffeur. Heb veel te veel betaald voor een ieniminie stukje in Bangkok. Maarrrrr dat gaat mij zeker niet nog een keer gebeuren!
De nachttrein was trouwens een hele ervaring! Heel anders dan een nachttrein in Europa!

Aangekomen op Koh Tai had ik alweer geluk, er stond een klein oud mannetje met een naambordje mij op te wachten. Ik werd meteen naar Budda View resort gebracht! Dit ligt aan de rustige bay, chalok baan kao bay. Erg mooi aan het strand met eigen kamer! Niet erg luxe, maar meer dan genoeg om het "uit te houden".
Zondagavond begon de PADI Open water duikcursus al met een video en de eerste instructies over de planning. Op het programma stond: dag 1; s ochtends theorie, smiddags duiken in het zwembad. Dag 2; s ochtends theorie met het examen aansluitend, smiddags voor het eerst in de zee en oefeningen uitvoeren. Dag 3; vroeg duiken, laatste oefeningen uitvoeren en daarna fundiving. Nu kan ik overal zonder begeleider duiken tot 18 meter. Super cool!
De groep bestond uit 3 Duitsers; Marian, Alena, Stephan en ik natuurlijk. We hadden een hele leuke instructeur, Tristan uit Engeland! Het was erg gezellig en een leuke groep! Alles ging eigenlijk heel goed. De eerste duik in de zee was best spannend! Vooral omdat ik de avond daarvoor had overgegeven van het eten. Ik werd ook een beetje zeeziek van de boottocht, die ons naar de duikbestemming bracht, vanwege de ruige zee. Maar zodra ik in het water dreef met m'n opgeblazen BCD (dat is een soort zwemvest speciaal voor duikers) ging het al een stuk beter.
Super mooie verschillende soorten vis en koraal gezien. Ga ze niet allemaal opnoemen. Gewoon enorm gaaf om te doen! Jammer genoeg nog geen haaien, schildpadden of andere bijzondere dieren onderwater gezien. Misschien komt dat nog in Australië...
Verder is er op de laatste dag een film van ons gemaakt en wil ik die graag aan jullie laten zien. Maar ik weet niet of dat mogelijk is. Net als de foto's lukt het mij niet echt om ze op de pc te zetten. De internetpc's zijn hier namelijk erg traag, dus duurt het enorm lang voordat ik de foto's op de pc heb staan. Maar ik heb een plan! Ik wil in Bangkok een kabeltje kopen dat ik de foto's meteen op m'n iPad kan zetten. Super goedkoop daar en veel makkelijker. Dus nog even geduld allemaal! :)
Ook heb ik een scooter voor 1 dag gehuurd. Hiermee kan je makkelijk je verplaatsen over het hele eiland. De taxi's zijn hier namelijk erg duur!

Ik vertrek vandaag voor 1 nacht naar een ander hostel op het eiland, omdat Sjuul vandaag ook aankomt op Koh tao. Dus dan kunnen we ergens gezellig afspreken! Daarna is het plan om naar Koh samui te gaan om daar lekker aan het strand liggen. Want tot nu toe heb ik daar nog helemaal geen tijd voor gehad!

  • 04 September 2014 - 07:26

    Edith:

    Lieverd!! Dat hebben we heel graag gedaan voor je en ik ben blij te lezen hoe leuk en fijn je het weer hebt!
    Hihi en ik ben super blij dat ik met je geskyped heb. Hopelijk snel weer! :D
    Super gaaf man dat Duiken. En alle andere gave dingen die je alweer gedaan hebt.
    Ga genieten. Dikke zoenen en tot Skype snel! X

  • 04 September 2014 - 07:54

    Linda Swart:

    Hé Linsey! Ik heb net nog een keer Sjuul haar blog zitten lezen en dacht ik zal een kijken of Linsey nog meer geschreven heeft, en ja hoor! Leuk om te lezen weer.
    Ik vind het echt knap van je dat je zomaar in je eentje door zo'n groot land trekt, petje af.
    En wat leuk om te lezen dat je Sjuul en Floortje gaat zien, zo zie je maar weer, soms loopt het weer heel anders dan je gepland had. Maar ik vind het een fijn idee dat jullie elkaar even kunnen spreken en lekker bij kunnen komen op zo'n mooi bounty eiland. Ik ben benieuwd naar jullie verdere verhalen, dikke knuffel en kus van ons xxx

  • 04 September 2014 - 12:21

    Agiekager:


    hoi linsey
    fijn wat te horen en dat alles goed gaat
    mooi dat je sjuul gaat zien
    dat zal wel gezellig worden
    dikke zoen
    cees agie

  • 04 September 2014 - 12:38

    Marian Zwaan:

    Hoi Linsey,

    Je zal wel denken: een bericht van Marian en Piet? Maar ik heb laatst je moeder al even gesproken en ging het uiteraard over jouw(lange) reis en dat Sjuul ook naar Thailland zou gaan. Knap hoor dat je in je eentje dit onderneemt! Vanmorgen van Linda gehoord dat Sjuul en jij elkaar hebben ontmoet, leuk toch.Ook gehoord dat jullie beiden op Waar ben jij nu schrijven, dus heb ik jouw belevenissen ook gelezen en dacht: ik stuur een paar regeltjes naar je. Groetjes en nog veel reisplezier! Marian en Piet Zwaan

  • 04 September 2014 - 14:51

    Anneke Swart:

    Lieve Linsey,
    Fijn te horen dat het duikavontuur zo goed verlopen is.
    Duikbrevet op zak, lekker voor in Australie.Leuk dat er ook zoveel mensen jouw volgen
    Dat doet jouw ook goed.Dikke kus pap en mamXXXXXXXX

  • 04 September 2014 - 16:30

    Piet En Elly:

    Wat een mooi verslag weer. En fijn dat je het bij Co en Maew zo naar het zin heb gehad. Ik weet dat zij het erg leuk ook hebben gevonden en ook altijd vinden als er mensen uit Limmen en omstreken bij hen langs komen. Geniet verder lekker van alles wat er op je pad komt. Groetjes Piet en Elly

  • 05 September 2014 - 09:04

    Ada Swart:

    Hai lieve Lins,
    Leuk om weer 'n verslag van je reisavonturen te lezen, ook samen met andere aardige mensen je duikbrevet gehaald las ik. Fijn hoor, kan je mooi gebruiken in Aussie ;-)
    Sjuul en Floortje nog ontmoeten, gezellig, lekker bijkletsen over jullie belevenissen!!!
    dikke kus x-ada (ook van her en sas, tari geeft je 'n harde blaf)

  • 05 September 2014 - 18:49

    Jet:

    Wauw Lins, wat moet dat duiken gaaf zijn!
    Ben erg benieuwd naar de foto's en het filmpje!
    Ook super leuk dat je Sjuul nog hebt gezien, hoorde al dat het erg gezellig was!
    Het 'afscheid' zal vast niet gemakkelijk zijn geweest, maar gelukkig ben jij zo gezellig en sociaal dat het maken van nieuwe vrienden vast erg makkelijk gaat!
    Ik ben trots dat ik zo'n stoere zelfstandige nicht heb! Haha
    Geniet van je mooie tijd in Thailand, en we moeten snel skypen!
    Veel knuffels en liefs xxxx Jet

  • 09 September 2014 - 16:39

    Aimy:

    Lief zusje!
    Leuk hé je duik brevet binnen! Netjes hoor :)
    En chill dat je gemeet hebt met Sjuul!
    Nu lekker aan het chillen op het strand dus. Doe je goed zusje. Geniet ervan! Veel liefs xxxxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linsey

Actief sinds 18 Aug. 2014
Verslag gelezen: 401
Totaal aantal bezoekers 13281

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2014 - 12 Februari 2015

Mijn grote trip

Landen bezocht: