Week 9&10: TASMANIË - Reisverslag uit Tasmania, Australië van Linsey Pouw - WaarBenJij.nu Week 9&10: TASMANIË - Reisverslag uit Tasmania, Australië van Linsey Pouw - WaarBenJij.nu

Week 9&10: TASMANIË

Door: Linsey pouw

Blijf op de hoogte en volg Linsey

29 November 2014 | Australië, Tasmania

Een nacht op het vliegveld doorbrengen kan ik ook weer afvinken van m'n Travellijstje. Wij hadden geen zin om nog een extra nacht bij te boeken voor een kort nachtje in Melbourne. Dus zat er niks anders op. We kwamen aan om 1 uur am en zochten meteen een lekker bankje om 5 uur door te brengen. Geprobeerd om te slapen, al was dat lastig op de harde grond en later op een bankje.. Heel gedoe en weet dan ook niet of ik het nog vaker ga doen. Maar soms moet je wat om geld te besparen...Daarnaast was het nog maar de vraag of we alle spullen mee het vliegtuig in konden nemen. Coen en Sjuul hadden erg voordelige inkopen gedaan voor een tent en alle kampeerspullen voor Tasmanië. We waren namelijk bang dat het in Tasmanië allemaal wat duurder zou gaan uitpakken als we het daar gingen kopen. En onze hoofdbagage mocht maar 15kg zijn.. Dus dat was allemaal ff proppen en de zwaarste dingen in handbagage. We liepen echt als verhuizers over het vliegveld rond met een pan, dekbed, tent en allerlei andere dingen. Maar het is ons gelukt om zonder extra kosten in Tasmania te komen! Meteen naar de autoverhuur gegaan. Dit hadden Sjuul en Coen ook al van tevoren geregeld, echt super fijn! Op internet hadden ze super goedkoop een fourwheeldrive auto voor 9 dagen geregeld. Ik had alleen al een beetje het gevoel dat het 'te mooi' was om waar te zijn. En dat bleek ook zo.... Je moest 25 jaar zijn om de auto zo goedkoop te kunnen huren. Coen is bij ons de oudste (23), dat betekende dus dat we nu per dag 30 dollar extra moesten betalen. Ff flink balen dus! Na even getwijfeld te hebben, hebben we toch gedaan. We leven toch maar 1x, YOLO! Nu hebben we wel een enorm chille auto en genieten we dubbel zo veel van wat we zien! Want oh mensen.. Dit is echt een super gaaf en bizar eiland! Tot nu toe echt het mooiste gedeelte van m'n reis! Ik raad iedereen dan ook echt aan om juist HIER heen te gaan als je naar Australië gaat. De temperaturen zijn misschien niet het beste (zo rond 15-20 graden) maar de natuur is onvoorstelbaar!
Ons plan was om een rondje te maken over het hele eiland. De eerste dag zijn we een aantal keer gestopt voor mooie natuurplekjes, zoals watervallen, enorme bomen en een groot meer. De st. Claire lake is het diepste meer van heel Australië. Het was dan ook een enorme vlakte! De Russels waterfall was die dag het hoogste puntje. Avonds in ons knusse tentje geslapen op een mooie camping in Tarraleah. We waren alledrie helemaal kapot vanwege de weinig slaap die we hadden gehad.
Volgende dag weer mooie watervallen gezien en een stuk gelopen door de mooie bossen, daarna op zoek gegaan naar camping. Uiteindelijk stonden we vlak bij een dam ergens in the middle of knowwhere. Super leuk! Kampvuur gemaakt, noodles gegeten en gezellig een spelletje gespeeld met een glaasje goon erbij. Omdat we toch al zo primitief bezig waren had Sjuul een mooie wc van stenen gemaakt. Erg handig!
Derde dag; het langste strand (Ocean beach) en grootste waterval (Muntezuma Falls) van Tassie gezien.
Vierde dag; heerlijk ontbeten met een broodje ei in een speeltuintje. Want we hadden onze tent gewoon random naast een toilet neer gezet, in een klein dorpje, Rosebery genaamd. Daarna gingen we op pad naar Cradle mountain. Echt een trekpleister van Tasmanië, erg toeristisch! Wel logisch, want het was een super mooi national park! Met als hoogte punt een grote berg en daarom heen allemaal meren. We hadden een pittige wandeling om het Dove Lake gemaakt met zeker wat stijle stukken erin. Het was een zeer sportieve dag!
Het is lastig om te verwoorden of om vast te leggen hoe absurt mooi het hier is. Ik probeer het dan zo veel mogelijk te onthouden, denk dat dat het beste is. Op foto's is het bijna niet vast te leggen namelijk. Het is erg gezellig met z'n drieën. Ben dan ook erg blij en dankbaar dat ze mij hebben meegevraagd voor deze bizarre, geweldige ervaring!!
Dag vijf; zijn we naar Bay of Fires (allemaal oranje gekleurde stenen aan de waterkant) gereden en hebben we de wineglassbay (mooi uitzicht op een super wit strand met felblauw water) gezien. Vandaag was het niet echt een mooie dag. Erg veel regen! Het leek net Nederland. Sowieso is het weer hier heel afwisselend.
Zesde dag; doorgereden naar Port Arthur. Bleek dat we 35 dollar alleen al voor entree van de ruïnes moesten betalen. Dat vonden we een beetje te veel dus toen maar gechilled en rondgereden. Daarna naar Hobart toe gereden en lekker gegeten bij een barretje.
De dag daarna gingen we raften! Super cool met 2 boten. Één boot vol met Aziaten en de andere boot was voor ons (met guide). Het water was wel een beetje koud, maar gelukkig goed aangekleed. Ik viel bijna in het water door een watergevecht met de andere boot en Coen ging helemaal koppie onder... Was wel grappig!
Ons luchtbed was 1x lek gegaan en de 2de x waren we de deksel van de opening kwijt. Dus we hebben aardig wat nachten in de auto geslapen. Dat is zeker geen pretje! Maar ach in kader van geld besparen vonden we het niet handig om nog één luchtbed te kopen. Dus dan maar wat minder slaap... Dat haal ik wel weer in als ik thuis ben :)
Dag 8: naar Bruny island. Dat betekent dat we op een eiland van een eiland zaten. We hebben het hele eiland rond gereden, een mooie wandeling gedaan en zijn naar het lighthouse gegaan. Lekker dagje! Verder is het nog steeds lachen, gieren, brullen al worden de grappen steeds flauwer. We zitten namelijk al een tijdje met elkaar opgescheept. Maar wonder boven wonder is het nog super gezellig!
Negende dag; auto helemaal schoongemaakt en ingeleverd. Verder hosteltje opgezocht en lekker rustig aan gedaan. Volgende dag was het alweer tijd om terug te vliegen naar Sydney. De stad waar m'n Aussie avontuur allemaal begon en waar ik het ook weer ga eindigen.
Een paar dagen Sydney en dan vlieg ik 3 december naar nieuw zeeland! In zin!!!

• 29 November 2014 - 09:18

Ed:

Heerlijke Henk. Wat leest het weet alsof je geniet en aan het groeien bent van alle indrukken. Nog maar heel eventjes en je vliegt naar nieuw Zeeland. Ga genieten.

Ik mis je! X

• 29 November 2014 - 17:27

Ada:

Hai lieve Lins,

Je hebt toch al héél véél gezien én beleefd daar in Aussie, dat Tasmanië klinkt ook prachtig!! Weer dank dat je het deelt met ons!!!!!! Straks nog al het natuurschoon van Nieuw Zeeland erbij........dan zit je hoofd wel vol met mooie "plaatjes". Veel liefs en dikke xx-her, sas, ada

• 29 November 2014 - 22:48

Annekeswart:

Lieve Linsey,
    Bedankt voor dit mooie reisverslag en ja, ook wij vonden Tasmanië prachtig.
    Jammer van de extra auto kosten maar super met een fourwheeldrive denk ik.
    Nog heel veel plezier op je vervolg reis. Genieten!!!!!
    Hele dikke kus van pap, mam en je grote broerXXXXXXXXXXXX

• 02 December 2014 - 20:26

Aim :

Heerlijk verhaal weer zusje :D
    Het is me wel duidelijk. Mocht ik ooit nog naar Australië afreizen dan ga ik ook zeker jullie Tasmanië bezoeken! Ben trots op je zusje. Goeie reis straks naar je volgende grote bestemming!
    Veel liefs,
    Aim

• 11 December 2014 - 17:12

Cees Kager .:

ls ik alles lees wordt de natuur alleen maar mooier